سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

کرمان در تولید کرک مقام نخست کشور را به خود اختصاص داد

معاون بهبود تولیدات دامی استان کرمان گفت: استان کرمان در تولید کرک مقام اول کشور را داراست بطوریکه 90 درصد کرک تولیدی این استان به چین، مغولستان و کشمیر صادر می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ علی باقری با اشاره به اینکه استان کرمان امسال بیش از هزار تن کرک تولید کرده است، افزود: این کرک کاملاً صادر شده و یکی از فرآوردهای دامی ارز آور برای کشور است.

وی با اشاره به اینکه کرمان به پرورش بز کرکی راینی مشهور است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از دو میلیون رأس بز کرکی در شهرستان های بافت، بردسیر، سیرجان و بخش هایی از شمال شهرستان کرمان پرورش می یابد.

باقری به کیفیت مناسب کرک تولیدی توسط دامداران اشاره و تصریح کرد: قطر کرک این بزها 14 میکرون است که تلاش می شود این بز ها تکثیر و در بین گله های مردمی توزیع شود تا ارزش اقتصادی این محصول بالا رود.

معاون بهبود تولیدات دامی استان کرمان با اشاره به اینکه علی رغم توجه به کمیت و کیفیت تولید کرک متأسفانه در بحث بازاریابی این محصول کاری انجام نشده است، یادآور شد: در حال حاضر کرک تولیدی استان بدون فرآوری و موکشی فروخته می شود.

باقری با اعلام اینکه هم اکنون سه کارخانه مربوط به کرک در کشور وجود دارد، گفت: این کارخانه ها در استانهای خراسان رضوی ، سمنان و شهرستان بافت هستند که متأسفانه کارخانه ی شهرستان بافت تعطیل است.

وی قول مساعد داد: علت تعطیلی این کارخانه بررسی و حداکثر تلاش برای سودآوری دامداران و عشایر صورت پذیرد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: تولید ، کرک ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.