سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تماشاخانه سه نقطه یک نمایش 13 ساله را زنده کرد

نمایش «آشوویتس» پس از گذشت 13 سال به اجرای عموم در تماشاخانه سه نقطه می‌رود.

شهرام ابوالقاسمی کارگردان نمایش «آشوویتس» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: ماجرای 3 دوستی است که در یک خانه دانشجویی در حومه شهر زندگی می‌کنند، اما در یکی از شب‌ها با قطع آب مواجه می‌شوند و مشکلاتی را برایشان به بار می‌آورد.

وی با بیان اینکه نمایش پس از 13 سال به اجرای عمومی می‌رود، بیان کرد: این نمایش در سال 1381 در جشنواره فجر دانشگاهی شرکت کرد که برگزیده شد و جوایزی را به خود اختصاص داد اما به خاطر مشکلات و کم‌کاری از سوی مسئولان اجرای آن به تعویق افتاد.

وی افزود: چندین سال قبل تئاتر خصوصی به این صورت وجود نداشت برای همین مشکلات برای اجرا بیشتر بود پس با این اوصاف می‌توانیم اینگونه تئاترها را اتفاق خوبی قلمداد کنیم که تماشاخانه سه نقطه این فرصت را بوجود آورد تا پس از 13 سال آن را روی صحنه ببرم.

ابوالقاسمی در خصوص شیوه اجرای نمایش مطرح کرد: یک نمایشنامه رئالیستی است که علاوه بر دیالوگ، المان‌هایی در اجرا و دکور دارد که باعث می‌شود تماشاچی از دیدن نمایش خسته نشود و برایش هر قسمت آن تازگی و جذابیت داشته باشد.

وی در خصوص تغییرات در عوامل اثر گفت: تغییرات در عوامل پس از گذشت چندین سال امریست طبیعی که یکی از بازیگران خانم و آهنگساز گروه تغییر کرده و آهنگسازی جدیدی در این نمایش صورت گرفته است.

کارگردان نمایش «آشوویتس» درباره بطن نمایش و تازگی آن بعد از این همه سال عنوان کرد: یکی از مسائلی که این نمایش به آن اشاره دارد معضل «کم آبی» است، «کم آبی» که بعد از این همه سال متأسفانه جزء دغدغه‌ها محسوب می‌شود و موضوع کهنه‌ای است.

گفتنی است؛ نمایش «آشوویتس» به کارگردانی شهرام ابوالقاسمی در تماشاخانه سه نقطه از 8 آبان الی 8 آذر ساعت 18:45 روی صحنه می‌رود.

از بازیگران این اثر می‌توان به: حمیدرضا هدایتی، محسن بابایی، صادق حیدری، شفق‌خانی، آیلین نمازی، ریما طهماسبی اشاره کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.