سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت رکوردی جدید برای چتربازی دسته‌جمعی + تصاویر

این گروه 61 نفره لباس‌های بالداری به تن داشتند که به آن‌ها کمک می‌کرد به‌صورت افقی پرواز کنند و مدت‌زمان بیشتری را در هوا بمانند.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، روز شنبه چتربازانی از سراسر دنیا با لباس‌های بال‌دار، پیش از رسیدن به زمین و جدا شدن از یکدیگر، شکلی الماس مانند را بر فراز آسمان کالیفرنیا تشکیل دادند و نام خود را وارد کتاب رکوردهای گینس کردند. این گروه 61 نفره بزرگ‌ترین نمایش هوایی با چتر را در «اسکای دایو پریس» واقع در 80 مایلی جنوب لس‌آنجلس اجرا کردند و رکورد پیشین که متعلق به پرواز گروهی 42 نفره در ماه ژوئن بود را شکستند. به گزارش سرپرست این گروه، هیئتی از داورانِ Fédération Aéronautique Internationale که مسئول نظارت بر ورزش چتربازی و رکوردهای هوایی‌اند، بر این برنامه نیز نظارت داشتند. طبق اظهارات داوران، چتربازها در ارتفاع 13،500 پایی از هواپیما بیرون پریدند و پس از تشکیل شکل الماس در ارتفاع 5500 پایی از هم جدا شدند. پس از اتمام برنامه دو داور نیز عکس‌های گرفته‌شده را دوباره کنترل کردند و روز دوشنبه صحت درستی آن تائید شد.

چتربازان حاضر در این نمایش از 12 کشور مختلف بودند مثل آمریکا، کانادا، بریتانیا، استرالیا، روسیه، لهستان و آفریقای جنوبی.

جالب است بدانید که آقای ویس، سرپرست این گروه چتربازی، اعلام کرد که ظرف ماه گذشته یک گروه 202 نفره دیگر رکورد جدیدی را در سایت چتربازی پریس کسب کردند اما شرایط آن‌ها با گروه 61 نفره که بعداً پریدند در 2 مورد باهم فرق داشت. نخست این‌که گروه اول طولانی‌ترین رشته هوایی را تشکیل دادند و دوم اینکه گروه 61 نفره لباس‌های بالداری به تن داشتند که به آن‌ها کمک می‌کرد به‌صورت افقی پرواز کنند و مدت‌زمان بیشتری را در هوا بمانند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.