سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتبار تمبرهای ایرانی و خارجی با کد شناسایی بین المللی تعیین می شود

شرکت پست اعلام کرد: مجموعه داران تمبر می توانند اصالت تمبرهای یادبود و جاری منتشر شده از سوی کشورهای عضو اتحادیه پستی جهانی را با کد شناسایی بین المللی بررسی و تعیین نمایند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، از روابط عمومی شرکت پست، اتحادیه پستی جهانی(UPU) به کمک انجمن جهانی توسعه تمبرشناسی (WADP) با هدف اصالت بخشی به تمبرهای منتشره در کشورها و شناسایی تمبرهای غیرمجاز، از ابتدای سال 2002 اقدام به ایجاد و راه اندازی یک سیستم امنیتی با عنوان سیستم شماره گذاری جهانی موسوم به WNS نموده است.

در همین ارتباط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران نیز از آغاز تشکیل این انجمن و ارسال سه سری از تمام تمبرهای منتشره اعم از یادبود و جاری اقدام به ثبت و اخذ کد ویژه WNS برای هر یک از انتشارات خود کرده است.

علاقمندان و تمبر دوستان به منظور بازدید و بررسی تمبرهای ایران و سایر کشورها می توانند از سایت به آدرس www.wnsstamps.post به عنوان یک مرجع کامل و جامع بازدید نمایند.

براساس این گزارش در این سیستم برای هر قطعه تمبر یک کد متشکل از دو حرف و پنج رقم اختصاص می یابد که دو حرف آن اختصار نام کشور منتشر کننده، سه رقم اول نشانگر تعداد تمبرهای منتشره و دو رقم بعدی، سال انتشار است.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.