سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

راه اندازی اندیشگاه فرهنگی اسلامی شرق کشور در مشهد

با هدف تعاملات فرهنگی در مشهد اندیشگاه فرهنگی اسلامی شرق کشور با حضور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس مرکز اسناد و کتابخانه های شمال شرق کشور در نشست خری با خبرنگاران گفت: این اندیشگاه قرار است محل تعاملات فرهنگی و نقد و رونمایی و تجزیه و تحلیل کتاب و اندیشه به دور از کنش های سیاسی باشد.

اکبر شیخ از رونمایی از کتاب کنسول گری ها،مستخدمان و مستشاران خارجی در مشهد به قلم استاد دانشگاه اقای علی نجف زاده خبر داد و افزود: این کتاب بامقدمه علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی نوشته شده است.

وی گفت : نمایشگاه دائمی اسناد ملی به نام علامه شیخ عزیز الله انصاری نیز امروز افتتاح می شود.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه های شمال شرق کشور همچنین از افتتاح کتابخانه دیجیتالی ایران شناسی و اسلام شناسی اهدایی خاندان مرحوم احمد واقف زاده خبر داد و افزود: این لوح حاوی ۳۵ هزار جلد نسخه خطی،۳۰ هزار نسخه چاپ سنگی ، ۸۰ هزار پایان نامه های خوب، ۸۰ هزار عکس و ۲۵ هزار کتاب ایران شناسی و اسلام شناسی است.

شیخ با اشاره به اهدای لوح فشرده ۴۰۰ عنوان کتاب خراسان شناسی به موزه بزرگ مشهد گفت: این لوح برای تعاملات بیشتر با سازمان ها به مرکز علمی و دانشگاهی و انتقال اسناد بین نسل گذشته و آینده است.

در ادامه این نشست خبری با حضور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، اندیشگاه فرهنگی اسلامی شرق کشور و نمایشگاه دائمی اسناد ملی راه اندزی شد ، واز کتابخانه دیجیتالی ایران شناسی و اسلام شناسی، کتاب پژوهشی نجف زاده و لوح فشرده خراسان شناسی رونمایی کرد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.