سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

هجدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس کاشان برگزار شد

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: امروز، انتخابات شورای دانش آموزی، جلوه ای از مردم سالاری دینی است که باید در مدرسه تمرین شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان "محمود خدمتی" در آیین انتخابات شوراهای دانش آموزی در دبیرستان صفاری کاشان افزود: مدرسه یک نهاد تربیتی است و انتخابات شورای دانش آموزی یک کار نمادین نیست بلکه تمرین واقعی مسوولیت پذیری ، انتخاب آگاهانه و تعهد به اعتماد دیگران است.

به گفته وی، دانش آموزانی که امروز با آگاهی در صحنه های انتخاب خود حاضر می شوند، این فرصت دارند که با استقلال برای آینده خود و جامعه خود تصمیم گیری کنند .

وی بااشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: دانش آموزان ما باید با آگاهی، خانواده های خود را به شرکت در صحنه انتخابات تشویق کنند تا یک بار دیگر شکوه اقتدار ملت بزرگ ایران به جهانیان اعلام کنند.

رییس شورای اسلامی شهرستان کاشان گفت: قانون اساسی ایران، یکی از مترقی ترین قوانین جهان است که مشارکت همه جانبه مردم در مدیریت جامعه را تعیین کرده است و شورای اسلامی شهر و روستا، فصل روشنی از آن است.

"حسین حیدریان" افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا، فرایندی است که در آغاز راه است و باید در آینده توسط شما به بلوغ و تکامل برسد پس لازم است که شما از امروز ، اتنخاب آگاهانه و مشارکت فعال را تمرین کنید.

به گفته وی، شورای دانش آموزی تمرینی است که در شوراهای مختلف جامعه آینده ظهور و بروز خواهد کرد و هرچه در مدرسه مسوولیت پذیری تمرین شود، مدیریت جامعه آگاهانه تر خواهد بود و مانع بسیاری از هزینه هایی خواهد شد که امروز بر جامعه تحمیل می شود.

وی تصریح کرد: از امروز عادت کنید که برای کارهای خود آرمانی فکر نکنید بلکه واقعیت را در نظر بگیرید و از فعالیت هایی شروع کنید که می توانید در مدیریت ان نقش مفید و اثربخشی داشته باشید.

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: شوراهای دانش‌آموزی، مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و از ارکان اصلی مدارساست که با هدف تقویت مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان و آموزش تصمیم سازی درمدارس فعالیت می‌کنند.

"حجت الاسلام رضا خرمی" در آیین انتخابات شوراهای دانش آموزی در دبیرستان صفاری کاشان افزود: تشکلهای دانش آموزی، فرصتی است که دانش آموزان اندیشه و استعدادهای خود را شناسایی و با ارائه راهکارهایی سازنده برای بهبود فعالیت‌های مدرسه تلاش کنند.

به گفته وی، برگزیدگان شورای دانش آموزی، بازوی اجرایی و مشورتی مدیریت مدرسه بوده و با تشکیل انجمن‌ها و فعالیت‌های گروهی در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و مذهبی به توانمند سازی دیگر دانش آموزی کمک می کنند.

کارشناس مسوول فعالیت های دانش آموزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: هجدمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در همزمان با سراسر کشور با پیام وزیر آموزش و پرورش در 246 مدرسه این شهرستان برگزار می شود.

"جواد لطفی" گفت: انتخابات امسال با حضور 40 هزار و 599 دانش آموز برگزار می شود که 20 هزار و 607 نفر دانش آموز در 128 مدرسه دخترانه و 19 هزار و 992 دانش آموز در 118 واحد آموزشی پسران شاغل به تحصیل هستند.

به گفته وی، با توجه به اهمیت توسعه مشارکت دانش آموزان در مدیریت مدرسه، حدود پنج هزار دانش آموز برای انتخابات ثبت نام کرده اند که دو هزار و 323 نفر دختر و بقیه از مدارس پسران هستند.

وی اظهار داشت: مجلس دانش آموزی کاشان با حضور دو هزار و 369 نفر آغاز به کار خواهد کرد که از این تعداد یک هزار و 207 نفر دختر و یک هزار و 162 نفر راه پیدا می کنند که یک هزار و 207 دختر و یک هزار و 162 از منتخبین از دانش آموزان پسر خواهند بود.

لطفی گفت: در سال تحصیلی گذشته، دبیرستانهای دخترانه شاهد و فاطمه زهرا سلام اله علیها به عنوان شوراهای برتر مدارس کشور انتخاب و معرفی شدند. 

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.