سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرم آباد؛

استفاده بیش از یکهزار لرستانی از بازنشستگی پیش از موعد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از بازنشستگی پیش از موعد یک هزار و 121 کارگر مشاغل سخت و زیان آور طی شش ماهه اول سالجاری در این استان خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، علی آشتاب گفت: طی این مدت یک هزار و 464 پرونده متقاضی استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور در قالب 40 جلسه در کمیته های بدوی و تجدید نظر استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود : به همین منظور از مجموع درخواست های مطرح شده در کمیته ها یک هزار و 121 درخواست مورد تایید قرار گرفت و جهت اقدام به سازمان تأمین اجتماعی ارسال گردید.

وی در تعریف کارهای سخت و زیان آور گفت: کارهای سخت و زیان آور کارهایی است که در آنها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد بوده که در اثر اشتغال تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت های جسمی و روانی در فرد ایجاد می گردد.

وی اظهار داشت: افرادی که حداقل بیست سال متوالی و بیست و پنج سال متناوب در کارهای سخت و زیان آور اشتغال داشته و درهر مورد حق بیمه مدت مزبور خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده باشند می توانند با مراجعه به ادارات تعاون ،کار و رفاه اجتماعی محل سکونت خود اقدام نمایند.

انهای پیام/ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.