سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عنایت: ترکی بهترین گزینه دربی بود

رییس دپارتمان داوری گفت: محسن ترکی بهترین گزینه برای قضاوت در دربی 81 است، البته داوران با تجربه دیگر نیز توانایی قضاوت در این مسابقه را دارند.

مسعود عنایت در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تعطیلی لیگ برتر، یک آرامش به جامعه داوری داد و باعث شد، که داوران با آرامش بیشتری در زمین مسابقه حضور پیدا کنند و شاهد هستیم در هفته 9 و 10 لیگ برتر اشتباهات بزرگ و تاثرگذار نداشته باشیم.

رییس دپارتمان داوری درباره‌ی داوران محروم در بازگشت هم گفت: به داوران محروم شده هیچ توصیه‌ای نکرده‌ام صالحی و زرگر و... داوران بزرگ و با تجربه هستند و 8 سال در لیگ برتر قضاوت می‌کنند و نیاز به توصیه ندارند. به ناظران هم گفته‌ایم که قبل از بازی هیچ توصیه‌ای به داوران نکنند و حق ندارند ذهن داور را قبل از بازی بهم بریزند.

*انتخاب داور مشورتی نیست

رییس دپارتمان داوری درباره‌ی نحوه انتخاب داور دربی افزود: انتخاب مشورتی را قبول ندارم، داور دربی را خودم، و براساس عملکرد 10 هفته گذشته لیگ و سوابق گذشته انتخاب کردم و با تایید رییس کمیته داوران به امضا دبیر کل رسیده است و داور دربی قطعی است.

*ترکی، انتخاب یا اجبار

مسعود عنایت درباره انتخاب اجباری محسن ترکی بعنوان داور دربی با توجه به محرومیت داوران باتجربه هم خاطرنشان کرد: ترکی بهترین گزینه موجود برای قضاوت دربی بود، اگرچه داوران دیگری هم توانایی قضاوت این بازی را دارند و اینکه بخاطر محروم داوران باتجربه داوری، غیر از محسن ترکی را نداریم را قبول نداریم، چرا که در هفته 9 لیگ هیچ داوری محروم نبوده است و همه داوران بطور کامل در اختیار داشتم.

*زیر بار داور خارجی نرفتم

مسعود عنایت همچنین از فشار برای تغییر داور دربی اضافه کرد: ترکی بهترین گزینه بود و می‌توانند ومی‌توانند وتو کنند؟ اما زیر بار داور خارجی برای دربی نمی‌رفتم، و خودم بعد از 13 سال بساط داور خارجی برای دربی را جمع کردم و نباید به 13 سال قبل برگشت و داوری ایران در جهان خود صاحب سبک شده است و گفته بودم اگر فشار بیاورند که داور دربی خارجی باشد، حتما استعفا می‌دادم؟

*داوران ایرانی قابل اعتماد هستند

عنایت گفت: باید از داوران ایرانی حمایت کنیم و با جایگزین کردن داور ایرانی در 13 سال قبل برای دربی، اعتماد داوران بالا رفته و نتیجه آن رفتن کامرانی و فغانی به جام جهانی بود.

داور خارجی هم اشتباه می‌کنند و حتی سعد کمیل آخرین داور خارجی دربی 2 اشتباه بزرگ کرد و نمی‌توانم بگویم، کوپل داوری روز دربی اشتباه می‌کند یا نه.

عنایت در پایان خاطرنشان کرد: محسن ترکی بهمراه محمدرضا ابوالفضلی و رضا سخندان دربی را قضاوت خواهند کرد. داور چهارم نیز پیام حیدری و کمک‌داور ذخیره نیز علیرضا ایلدروم خواهد بود و تیم بسیار خوبی را برای بازی دربی انتخاب کرده‌ایم.


*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.