سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

اعزام 191 کاروان اربعین حسینی از خراسان رضوی

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی از اعزام191 کاروان اربعین حسینی از خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، رئیس سازمان حج و زیارت استان در نشست خبری از اعزام 191 کاروان اربعین حسینی از استان خبر داد و گفت: به پیشنهاد مقام معظم رهبری راهپیمایی امسال کاروان اربعین حسینی توسط استانداری و سازمان حج و زیارت کشور برنامه ریزی و مدیریت می‌شود.

مسعود مجردی افزود: تاکنون 47 هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 26 هزار نفر دارای ویزا هستند که با پیش بینی‌های انجام شده دو برابر سال گذشته اعزام خواهند شد.

وی شروع حرکت کاروانها را از اول آذرماه اعلام کرد و گفت: برای زائران اربعین حسینی حدود500 دستگاه اتوبوس، 10 رام قطار و تعدادی هواپیما تاکنون آماده سازی شده که به راحتی و بدون ازدحام به کربلا وارد شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی تاکید کرد: افراد حتما لوازمی همچون لباس گرم، کفش مناسب پیاده روی، یک تخته پتو و داروهای مورد نیازشان را به همراه داشته باشند تا درطی مسیر دچار مشکل نشوند.

مجردی همچنین با تاکید براینکه امسال از طریق سازمان حج و زیارت هیچ ثبت نام کاروانی نخواهیم داشت، تصریح کرد: متقاضیان از طریق سایت سماح ثبت نام و در این سایت مشخصات کامل نظیر تاریخ حرکت و برگشت، مسیر رفت و آمد و وسیله نقلیه را مشخص کنند تا در طی مسیر دچار مشکل نشوند.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: امسال از مسیر نجف تا کربلا ایستگاههایی به نام موکب علی‌بن موسی الرضا(ع) را برقرار کردیم تا کاروانها در این ایستگاهها توقف داشته باشند.

مجردی تصریح کرد: در مرز مهران، زمینی حدود100 هکتار برای پارکینگ ماشین‌های سواری برای افرادی که با وسیله نقلیه شخصی خود به کربلا می‌روند در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ت


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.