سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تاکید نماینده تبریز بر استفاده از حق آب 25 درصدی رود هیرمند

25 درصد رود هیرمند حق‌ آب ایران است ودولت افغانستان باید به وظایف خود عمل کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت : حق آب جمهوری اسلامی ایران از رود هیرمند، 25 درصد است و باید این آب به صورت مستمر به سمت کشور ما و بخصوص به سمت سیستان و بلوچستان هدایت شود.

محمد اسماعیل سعیدی با اشاره به حضور ظریف، وزیر امور خارجه کشور، درباره پاسخگویی به سوال شهریاری، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در ارتباط با حق آب ایران از رود هیرمند گفت: در روزهای گذشته،خطاب به دستگاه دیپلماسی کشور سوالی را مطرح کرده و خواستار توجه بیش از پیش وزارت امور خارجه به حق آب جمهوری اسلامی از رود هیرمند شد.

وی افزود: دولت افغانستان متاسفانه به قرارداد گذشته خود با جمهوری اسلامی پایبند نیست و فقط در هنگام بروز سیلاب، بخشی از آب رود هیرمند را به سمت جمهوری اسلامی ایران هدایت می کند.

به گفته عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، قطع حق آبه ایران از رود هیرمند توسط دولت افغانستان باعث نابودی کشاورزی و خشکسالی شده و همچنین تعداد زیادی از مردم این منطقه مهاجرت کرده اند.

سعیدی در پایان خطاب به دستگاه دیپلماسی کشور گفت: انتظار داریم وزارت خارجه در ارتباط با این موضوع سیاست های عملیاتی لازم را اتخاذ کرده و از حقوق مردم به نحو احسن حمایت کند.
انتهای پیام/ت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.