سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدافعان سایبری فرانسه نونوار می شوند

دانشگاه "UBS" فرانسه مرکز جدید پدافند سایبری را افتتاح کرد که این مرکز بنا بر برخی گزارش‌ها پیشرفته‌ترین مرکز پدافند سایبر در این کشور است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ متخصصان پدافند سایبری آینده‌ی فرانسه مرکز جدید پدافند سایبری که توسط دانشگاه UBS تأسیس شده است، تربیت خواهند شد. این دانشگاه امیدوار است بتواند از طریق این مرکز، در مورد تهدیدات سایبری، آگاهی‌بخشی کند.

در این مرکز، دانشجویان با علومی مانند جرم‌شناسی رایانه (computer forenseic)، جمع‌آوری اطلاعات سایبری و همچنین با راهبردهای آفند و پدافند سایبری آشنا می‌شوند. همچنین یک شبیه‌سازی حمله‌ی سایبری که در آن توان دانشجویان برای دفاع سنجیده می‌شد و 5 ماه به طول کشید، در این مرکز صورت گرفت. این شبیه‌سازی، آسیب‌پذیری‌های موجود در بخش تجاری فرانسه را ترسیم می‌کرد.

در مورد پدافند سایبری فرانسه باید گفت این کشور در سال 2009، ظرفیت‌های پدافندی خود را در این زمینه ایجاد کرد. فرانسه توان پدافند سایبری خود را از طریق ایجاد برنامه‌های امنیت سایبر در مراکز مهندسی و دانشگاه‌ها، گسترش سازمان‌های امنیت ملی سایبر و تقویت همکاری‌ها افزایش می‌دهد. فرانسه به‌منظور آمادگی برای حملات سایبری، در بعد آفندی و پدافندی، ظرفیت‌های خود را افزایش داده است.

از سال 2013، مسئله‌ی پدافند سایبر در فرانسه موجب شد تا این مسئله از اولویت‌های دولت فرانسه قرار گیرد. بر اساس برخی گزارش‌ها، فرانسه یکی از پیشرفته‌ترین کشور‌های اروپایی در حوزه‌ی پدافند سایبری است.
در اینجا باید علت تقویت پدافند سایبر فرانسه را موردتوجه قرار دهیم. فرانسه یکی از کشورهای عضو ناتو است و ناتو در سال 2014، سیاستی را برای بهبود پدافند سایبر در کشورهای عضو اجرا کرد و همان سال در نشست ولز نیز اعضای ناتو این سیاست را تأیید کردند. با توجه به اینکه ناتو رقیب روسیه است و فرانسه نیز چندی پیش در جریان حمله به یکی از شبکه‌های تلویزیونی این کشور، روسیه را متهم ساخت و رابطه‌ی سایبری این کشور با روسیه به سردی گرایید، می‌توان فهمید چرا فرانسه در جهت سیاست‌های ناتو برای پدافند سایبر حرکت می‌کند.

دانشگاه UBS در سال 1996 تأسیس شد و ارائه‌دهنده‌ی رشته‌های هنر، علوم اجتماعی، مهندسی، علوم رایانه، بیوشیمی، ریاضیات، حقوق، اقتصاد و کسب‌وکار است. رشته‌ی دفاع سایبری نیز در این دانشگاه از مقطع کارشناسی ارشد تا دکتری تدریس می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


منبع:سایبربان

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.