سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوری قزلچه در جمع خبرنگاران:

ایران به عنوان یکی از اعضای کنوانسیون مقابله با بیابان‌زدایی ملل متحد انتخاب شد

عضو کنوانسیون مقابله با بیابان زدایی ملل متحد از انتخاب ایران به عنوان یکی از اعضای کنوانسیون مقابله با بیابان‌زدایی ملل متحد خبرداد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان غلامرضا نوری قزلچه عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با حضور در جمع خبرنگاران گزارشی را از نشست کنوانسیون مقابله با بیابان زدایی ملل متحد که در 28 و 29 مهر ماه در آنکارا برگزار شده بود، ارائه کرد.
 
نماینده بوستان آباد تصریح کرد: بنده بر اساس مأموریتی از سوی مجلس در این اجلاس شرکت کردم، اجلاس کنوانسیون مقابله با بیابان زدایی ملل متحد با حضور اکثر کشورها و هر دو سال یکبار برگزار می‌شود.
 
وی با بیان این که به عنوان اولین سخنران در نشست پارلمان‌ها پیشنهاداتی از سوی جمهوری اسلامی ایران مطرح کردم، گفت: در همان روز به عضویت کمیته تدوین بیانیه نهایی انتخاب شدم و پیشنهادات ارائه شده کشورمان عصر همان روز ضمیمه این بیانیه شد.
 
نوری قزلچه در ادامه افزود: در قسمت پایانی همایش بنده برای حضور در کمیته دائمی راهبردی این کنوانسیون کاندید شدم که در نهایت در کمیته دائمی راهبری UNCCB از طرف قاره آسیا انتخاب شدم.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بیان کرد: لزوم همکاری کشورهای همسایه‌ای که شرایط اقلیمی مشابه دارند، مشارکت NGOها و نهادهای مردمی در جهت حفظ منابع طبیعی و خاک، تشکیل صندوق سرمایه گذاری برای مقابله با بیابان زدایی در سطح جهانی از پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران بود که در کنوانسیون مقابله با بیابان‌زدایی ملل متحد مورد تأیید و تصویب قرار گرفت.
 
نماینده بستان آباد با تأکید بر این که تجارب کشورمان در بحث قانون‌گزاری و قوانین مبارزه با بیابان‌زدایی بسیار عمیق است، گفت: قوانینی مانند ارزیابی زیست محیطی، حفظ کاربری اراضی کشاورزی، افزایش بهره‌وری کشاورزی جزو قوانینی بود که از سوی جمهوری اسلامی ایران مطرح شد و دقیقاً در بیانیه این کنوانسیون ثبت شد و تمام پارلمان‌های عضو به نوعی متعهد شدند که این روند قانونی را برای جلوگیری و مبارزه با بیابان زدایی انجام دهند.
 
وی کشور ترکیه را یکی از موفق‌ترین کشورها و پیشرو در زمینه بیابان‌زدایی دانست و گفت: کشور ترکیه توانسته با استفاده از مشارکت مردمی در زمینه حفظ منابع طبیعی و حفظ جنگل‌ها و مراتع بسیار موفق عمل کند.
 
نوری قزلچه تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه قوانین بر روی کاغذ بسیار غنی است اما در زمینه اجرایی باید اقداماتمان تشدید شود که یکی از زمینه‌های اجرایی مهم در این زمینه تأمین منابع مالی است.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.