سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشنال مدعی شد:

بلندی‌های جولان خط مقدم نبرد میان ایران و رژیم صهیونیستی

یک روزنامه اماراتی مدعی شد از آغاز بحران سوریه، بلندیهای جولان به مرکز اصلی جنگ میان ایران و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه اماراتی «نشنال» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود مدعی شد بلندیهای جولان، از زمان آغاز جنگ داخلی در 26 ژانویه 2011 (4 آبان 1390) و پس از 4 سال، به خط مقدم درگیری‌های میان ایران و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. بخش بزرگی از این فلات بوسیله رژیم صهیونیستی در سال 1967، اشغال شد و این رژیم سال 1981 این مناطق را بخشی از خاک خود اعلام کرد.

این روزنامه در ادامه مدعی شده است: « این منطقه برخلاف جنوب لبنان و شبه‌جزیره سینا به مدت چندین دهه یکی از آرام‌ترین مناطق مرزی خاورمیانه محسوب می‌شد؛ اما، شدت یافتن جنگ داخلی سوریه، اوضاع را در این منطقه به‌طور کامل تغییر داد.» 
 
نشنال در ادعایی بی‌اساس نوشت: «ایران و حزب‌الله پیش از آغاز سال 2012، صدها نیروی نظامی در پشتیبانی از بشار اسد، به این منطقه اعزام کردند؛ [پس از آن] جنگ با معارضان سوری و به‌خصوص "جبهه النصره" در بلندی‌های جولان تحت مالکیت سوریه، شدت گرفت؛ ... اما خیلی زود مشخص شد نظامیان ایرانی و حزب‌الله تنها با شورشیان سوری نمی‌جنگند، بلکه از بلندی‌های جولان به عنوان یک خط مقدم برای هدف قرار دادن [رژیم صهیونیستی] استفاده می‌کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهد پناهگاه‌ها و تونل‌هایی در این بلندی‌ها با هدف آمادگی برای درگیری آتی با ارتش [رژیم صهیونیستی] در حال ساخت است.»

این روزنامه اماراتی در ادامه نوشت: از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی با آغاز یک بازی مبهم، به بهانه ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به شورشیان سوری، در حال تقویت نظامی خود در این منطقه است. گزارش دسامبر 2014 از تعاملات نظامیان رژیم صهیونیستی با تروریست‌های سوریه در بلندی‌های جولان، خبر می‌دهد. 
 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.