سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

هم مرزی با عراق مهمترین پتانسیل کرمانشاه

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه خواستار برقرای ترانزیت کالا علاوه بر ترانزیت سوخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛کیوان کاشفی در جلسه‌ای با مدیران ارشد گمرک کشور، صادرات و هم مرزی بادو بخش کردنشین و عربنشین عراق را یکی از مهمترین پتانسیل‌های کرمانشاه به عنوان محور توسعه استان برشمرد.

کاشفی اظهار داشت: وجود بازارچه‌های مرزی فراوان در استان کرمانشاه، اگر چه به معیشت و کاهش نرخ بیکاری کمک می‌کند، اما کوله‌بری که در این نقاط وجود دارد نوعی قاچاق محسوب می‌شود.

    وی ادامه داد: علی رغم داشتن مرزهای خوب در استان، زیرساخت‌های مرزی ما مناسب نیست و اگر چه تعدد مرزها باعث شده دربرخی مناطق ماتحرک ایجاد شود و مردم از محرومیت دور شوند، اما شاید اگر به جای این همه مرز چند مرز داشتیم و زیرساخت‌های آنها را کامل می‌کردیم، بهتر بود.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران اظهار داشت: نمی‌توان از دولت انتظار پول و اعتبار برای بهبود مرزهای استان داشت، تنها راه این است سیاست خوبی از نظر نرم افزاری در خود استان ایجاد شود تا بتوانیم از حداکثر امکاناتی که در استان داریم، استفاده کنیم.

کاشفی تصریح کرد: با پیگیری و بررسی مباحث در جلسات شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، شاهد اتفاقات مهمی درگمرک استان بودیم که ایجاد رویه مشتقات نفتی از مهمترین آنها بود.

وی راه‌اندازی صادرات فرش و همچنین واردات خودرو را از سایر موارد دانست و خاطرنشان کرد: ما خواسته دیگری هم داشتیم که آن برقرای ترانزیت کالا علاوه بر ترانزیت سوخت بود.

رئیس اتاق کرمانشاه تاکید کرد: یکی دیگر از برنامه های در دست پیگیری ما، تجاری سازی گمرک فرودگاه کرمانشاه است، چرا که زیرساخت های لازم آن همچون اجرای طرح توسعه فرودگاه کرمانشاه و وجود پروازهای خارجی فراهم است.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: کرمانشاه ، مرز ، عراق ، پتانسیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.