سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

اهدای 644 واحد خون در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در کردستان

مدیرکل انتقال خون استان کردستان از اهدای 644 واحد خون در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،  محمدسعیدکریمیان با اشاره به اجرای موفق طرح نذر خون در استان گفت: استقبال از اهدای خون در مناسبت‌های دینی و مذهبی خاص نظیر تاسوعا، عاشورا، اربعین و شب‌های قدر همواره چشمگیر بوده و مردم همیشه تمایل داشته‌اند تا در این ایام خون اهدا کنند.

وی با اشاره به اینکه چشم‌انداز سازمان انتقال خون، افزایش میزان اهدای خون آگاهانه و تعداد اهداکنندگان و همچنین افزایش ضریب سلامت و امنیت خون‌های اهدایی است، افزود: در این راستا برای توزیع اهداکنندگان در کل روزهای سال برنامه‌ریزی می‌شود تا خدمات بهتری به آن‌ها ارائه شود و از تجمع بیش از حد نیاز جلوگیری به عمل آید و همچنین نیاز به خون و فرآورده‌های خونی مراکز درمانی نیز همواره تامین شود.

مدیرکل انتقال خون کردستان با اشاره به اینکه ایام تاسوعا و عاشورای حسینیدر مجموعسه تیم سیاری به شهرستان‌های تابعه کردستان اعزام شدند، بیان کرد: تیم سیار اهدای خون در شب تاسوعا میزبان اهداکنندگان قروه‌ای بود و از مجموع 96 اهداکننده پذیرش شده، 90 نفر موفق به اهدای خون شدند و 50 نفر نیز در طرح نذر خون شرکت کردند که اهدای خون آنها به زمانی دیگر موکول شد.

کریمیان ادامه داد: در شهرستان بیجار نیز 156 نفر تمایل به اهدای خون در تاسوعای حسینی داشتند که پس از مرحله پذیرش و معاینات پزشکی 152 نفر از آنان خون اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون کردستان در خصوص آمار اهدای خون روز عاشورا در سریش آباد نیز افزود: تا پایان ساعت 18 روز عاشورا،442 نفر داوطلب اهدای خون حضور داشتند که از این تعداد 302 نفر در صف پذیرش قرار گرفته و 275 نفر از آنان موفق به ایثار خون خود شدند.

کریمیان افزود: هیئت‌های مذهبی، سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌ها و گروه‌های مختلف مردمی و صنفی که با سازمان انتقال خون همراه و در تعامل اند سرمایه‌ای ارزشمند هستند که فعالیت آنان نجات جان همنوعان را در پی خواهد داشت.

ویادامه داد: انتقال خون کردستان از آغاز ماه محرم امسال تاکنون، میزبان یک هزار و 401 نفر اهداکننده خون که شامل یکهزار و 85نفر مرد و 134 زن بوده است که از این تعداد یک هزار و 299نفر خون خود را هدیه کرده اند.

مدیرکل انتقال خون کردستانگفت: در دهه اول محرم سالجاری 1299 نفر با مراجعه به پایگاه‌ها و تیم‌های سیاری اداره کل انتقال خون استان کردستان خون اهدا کرده‌اند که این میزان نسبت به سال گذشته 120 واحد افزایش نشان می دهد.

انتهای پیام/ب
برچسب ها: اهدا ، خون ، تاسوعا ، عاشورا ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.