سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از پیشرفت‌های موفق جراحی زیبایی تا پیشتازی کشور در منطقه

رئیس نظام پزشکی ایران از پیشرفت‌های موفق جراحی زیبایی بینی با تکنیک‌های نوین و پیشتاز شدن ایران در حوزه راینولوژی خبر داد.

دکتر علیرضا زالی رئیس نظام پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: برخلاف تصور عده‌ای که فکر می‌کنند جراحی زیبایی بینی یک جراحی ساده است، باید گفته شود که عملی کاملا پیچیده می‌باشد، به دلیل جایگزینی بینی در وسط صورت، فقط بینی نقش در زیبایی و ایجاد قرینه سازی صورت ندارد بلکه در عملکردهای مختلفی همچون عملکرد تنفسی، تکلم و حتی سلامت بسیاری از ارگان‌های صورت و تنفس نقشی پر رنگ دارد.

وی افزود: بنابراین هدف از جراحی بینی کوچک ساختن آن نیست و این باید از اذهان مردم پاک شود. این باید در نظر گرفته شود که در بیمارانی که مشکلات روان‌شناختی و وسواس داشته باشند، بهترین تکنیک‌های جراحی هم ممکن است اثر بخشی نداشته باشد.
 
دکتر زالی اظهار داشت: به دلیل اینکه در طول زمان بینی تغییر می‌کند و آثار جراحی زیبایی بینی در دراز مدت مهم است، باید جراحی با حفظ حداکثر عناصر تشکیلی بینی صورت گیرد و تغییراتی که به‌ صورت آناتومی و فیزیولوژیک در آینده در بینی اتفاق می‌افتد در نظر گرفته شود، بنابراین در مورد این نوع جراحی‌ها با توجه به تکنیک های جدیدی که وجود دارد.

پدیده‌های جدید در عرصه پزشکی راینولوژی 
دکتر زالی عنوان کرد: بحث‌ مهمی که در زمینه آن در جامعه می‌توان کارهای جدیدی را انجام داد استفاده از ظرفیت مهندسی بافت در ترمیم نقص‌های بافتی صورت و بینی است که با توجه به ظرفیت بالای ایران در مهندسی بافت می‌توانیم حرف‌های جدیدی را در عرصه پزشکی داشته باشیم، با توجه به اینکه حال غضروف،‌استخوان، بافت‌ و چربی قابل استهلال با روش سلولهای بنیادی است، می‌شود در بسیاری از اعمال پیچیده و بخصوص اعمالی که با نواقص مهم از قبیل صدمات، تصادفات و درمان جراحی‌های وسیع غده‌ها و تومورها همراه است، از ظرفیت سلول‌های بنیادی در این زمینه استفاده کرد.
 
وی در خصوص استفاده از ربات درکشور تصریح کرد: استفاده از ربات در کشور ما هنوز جدید است و به اندازه کافی پیشروی در آن صورت نگرفته است و در واقع یکی از جنبه‌های جذاب استفاده از ربات در جراحی حوزه گوش و حلق و بینی و حوزه سینوس‌ها و راینولوژی است که می‌توان از آن نام برد.

رئیس نظام پزشکی ایران خاطر نشان کرد: با توجه به تجربه جراحان حوزه راینولوژی ما دستاوردهای فراوانی را فکر می‌کنم که می‌توانیم در این زمینه داشته باشیم، کما اینکه پیشرفت‌های خوبی هم تا حال در کشور انجام شده، بنابراین می توانیم اعلام کنیم در حوزه راینولوژی و حوزه جراحی آندوسکوپی در حوزه سینوس‌ها واقعا متخصصان ایرانی در تراز استاندارد بین‌المللی حرکت می‌کنند و کشور ایران با کمک تجربه بسیار بالا و مهارت‌های خوبی که در بحث‌های جراحی قاعده جمجمه کسب شده بعنوان کشوری پیشتاز در منطقه است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.