سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازیگر «مختارنامه» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عشق به امام حسین (ع) مرز جغرافیایی نمی‌شناسد

تمام ساخته‌هایی که در خصوص اهل بیت‌ (ع) و امام حسین (ع) است تنها و تنها با عشق به حسین (ع) پیش می‌رود و حدومرز نمی‌شناسد.

ابراهیم آبادی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ایفای نقش خود در مجموعه «مختارنامه» گفت:‌ از سال 83 به پیشنهاد داوود میرباقری نقش «عبید» را ایفا کردم، در ابتدا بخاطر شخصیتی که «عبید» در تاریخ و واقعه‌ی کربلا داشت، دوست نداشتم، اما کم‌کم با نقش ارتباط برقرار کردم و برایم نقش لطیف‌تر شد.

وی در ادامه در خصوص اینکه کدام صحنه برای شما جذاب‌تر بود، بیان کرد: بهترین سکانس از سریال «مختارنامه» برای من در جایی است که «عبید» مست و مدهوش جام شراب را زمین می‌گذارد و می‌گوید، من به خاطر عشق حسین (ع) دیوانه‌وار بر هر شراب‌فروشی سر می‌زدم و بر هر کوی و برزن می‌رفتم، تا اینکه عشق حسین (ع) را پیدا کردم و مست عشق حسین (ع) شدم.

آبادی افزود: من عاشق کارم هستم و با یک دور نگاه کردن و دورخوانی در ذهنم ثبت می‌شود، خوب بیاد دارم که سر تصویربرداری صحنه‌ی گفتگوی «عبید» با «مختار» تنها یک بار به جلوی دوربین و بی‌هیچ کاتی رفتم و انجام شد.

وی در باره‌ی جای‌گیری فرهنگ عاشورایی و رسانه‌ی ملی اظهار کرد: مجموعه‌هایی مانند «روز واقعه» و یا «مختارنامه» مستلزم منبع مالی و حمایت‌های دولتی است، البته ساخت این سریال‌های تلویزیونی و یا فیلم‌های سینمایی تنها و تنها با عشق به امام حسین (ع) است و با پول ساختن به طوری پشت پا زدن به فرهنگ عاشورا است.

آبادی توضیح داد: عاشورا و عزای حسین (ع) تنها محدود به تعداد مسلمانان در ایران نیست، ما باید گستره‌ی دیدمان را بر جمعیت بالای یک میلیارد جهان بچرخانیم و مسلمانان جهانی را ببینیم.

وی در ادامه با تأیید بر شکستن مرزها عنوان کرد: ما می‌توانیم با ساخته‌های خود مرزهای بکر و دست نیافتنی اسلام را بشکافیم و با ساخته‌هایمان فرهنگ و عظمت عاشورایی را رواج دهیم که عشق حسین (ع) و ایستادگی عباس پشت برادر و در برابر لشگر عظیم یزیدیان شوخی نیست، حرف از غیرت و رشادت‌های خاندان بنی‌هاشم (ع) است.

وی تنها در خصوص مؤلفه‌ی ماندگاری آثاری چون «مختارنامه» گفت: 

می‌کشم منت، تیر به چشمم بزنید     ای قوم! ولی تیر به مشکم نزنید

آبادی از همکاری با داوود میرباقری افزود: میرباقری فردی با سواد و کار بلد است، حرمت بازیگر را حفظ می‌کند به شدت از کار و بودن در کنار این عزیز لذت بردم.

وی با اشاره به بازی خوب همه‌ی بازیگران سریال «مختارنامه» بیان کرد: در میان جمع‌ کثیر بازیگران حرفه‌ای سریال «مختارنامه» بسیار از بازی ولی‌الله مؤمنی استقبال می‌کنم، مؤمنی کسی است که عمرش را در مسیر بازیگری سپری و از استخوان خورد کرده‌های این حرفه است.

آبادی در پایان یادآور شد: یکی دیگر از صحنه‌هایی که خیلی خوب نشان دادند و بسیار دلنشین بود، لحظه‌ی آخری است که پای اسب بر اثر ضربه‌ی شمشیر قطع می‌شود و اسب بر زمین می‌افتد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.