سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظام پزشکی پیگیر رفع نگرانی داروسازان است

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی از پیگیری مالیات داروخانه‌ها برای رفع نگرانی داروسازان ‌خبرداد.

دکتر محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تعیین مالیات های زیاد برای داروخانه‌ها بیان کرد: داروسازان از اینکه سازمان امور مالیاتی، مالیات‌های زیادی را برای داروخانه‌ها تعیین کردند، گلایه دارند و در این زمینه هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهیم. متأسفانه گاهی محاسبه و ممیزی های انجام شده براساس ‌مواردی است و گرنه درآمد داروخانه‌ها شفاف است.

وی افزود: کد داروها در داروخانه‌ها مشخص است و همه داروخانه‌ها با سازمان های بیمه‌گر قرارداد دارند به طوری که بازپرداخت هزینه‌ خرید داروها بعد از گذشت 4 تا 6 ماه از سوی بیمه ها پرداخت می‌شود.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: به دلیل نظارتی که بر دارو وجود دارد، هیچ دارویی حتی یک ریال بالاتر از نرخ مصوب فروخته نمی‌شود چراکه بیمه‌ها پول آن را پرداخت می‌کنند و همه این نرخ ها سند خورده و بسیار شفاف است اما متأسفانه گاهی نرخ داروها بر حسب تخمین مقایسه شده و این کار به اقتصاد داروخانه‌ها آسیب رسانده است. البته در ‌ضرایب مالیاتی تغییری نسبت به سال گذشته دیده نشده اما سازمان نظام پزشکی برای رفع نگرانی از جامعه داروسازان پیگیر این موضوع است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.