سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مظفر:حل مشکل مسکن توجه به بافت‌های فرسوده است

معاون نظارت و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از آنجایی که ما زمین کم داریم و نمی‌توانیم در تهران و شهرهای بزرگ زمین را برای نیازهای مسکن مردم تأمین کنیم ،باید برای حل مشکل مسکن به بافت‌های فرسوده توجه کنیم.

حسین مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهارکرد: امروزه برای حل مشکل مسکن باید به بافت‌های فرسوده نیز توجه زیادی داشته باشیم زیرا ما زمین کم داریم و نمی‌توانیم در تهران و شهرهای بزرگ زمین را برای نیازهای مسکن مردم تهیه کنیم ، همچنین خانه‌های مخروبه کوچک و در معرض آسیب فراوان است، پس بهتر است که ما به جای این که زمین‌های دیگری را در اطراف یک شهر بزرگ طراحی و راه اندازی کنیم، همین بافت‌های فرسوده را با یکدیگر یکی و به صورت آپارتمان‌سازی کنیم که فضا بزرگ‌تر و شیک‌تر و نیز تأمین مسکن متوقف شود.

وی در ادامه گفت: با یکی کردن و آپارتمان‌سازی بافت‌های فرسوده تعداد واحدهای بیشتری برای کسانی که تک واحدی هستند، تأمین می‌شود و نیز در صورت بروز حوادث غیرمترقبه، کوچه‌ها قابل تردد، فضا دل‌نشین‌تر و امکان دسترسی برای کمک بیشتر می‌شود.

مظفر تصریح کرد: شاید آپارتمان‌سازی بافت‌های فرسوده ارزان‌تر نیز شود زیرا که زمین‌های داخل شهر متعلق به خود افراد است و پول زمین را نمی‌دهند، فقط پول ساخت واحدهایی را که بین آن‌ها تقسیم شده است، می‌پردازند و منازل این افراد تمیزتر، بزرگ‌تر و با فضای مناسب‌تری تهیه می‌شود.

وی افزود: در مورد بافت‌های فرسوده کم‌توجهی شده ولی باید حتماً مکانیزمی برای تأمین وام و تسهیلات برای سازندگان، صاحب‌خانه‌های بافت‌های فرسوده ایجاد و سهولت برای دادن مجوز برای احداث بدون دریافت هزینه‌های سنگین فراهم شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.