سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با استرس شغلی به استقبال مرگ می‌رویم

استرس شغلی سبب می‌شود که میانگین امید به زندگی افراد کمتر از بقیه مردم جامعه ‌شود.

امیر خجسته کاشانی روانشناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به استرس‌های شغلی اظهار داشت: به طور کلی نبود رقابت شغلی و همچنین توجه نداشتن سازمان‌ها و مدیران به نیاز کارمندانشان به مروز زمان باعث ایجاد آسیب‌هایی برای کارمندان و زیر دستان می‌شود که در اصطلاح روانشناسان به آن استرس شغلی می‌گویند. 

وی بیان کرد: استرس شغلی که ناشی از نارضایتی از سختی کار خود است سبب بروز سرخوردگی شخص، فرسودگی شغلی و عصبی شدن فرد شده که این استرس آثار و عوارض متعددی به فرد وارد می‌کند که از آن می‌توان به آسیب‌های روانی، آسیب‌های فکری، جسمی، اجتماعی و حتی می‌تواند آسیب‌های معنوی را بر کارمندان ایجاد کند. 

این روان‌شناس با بیان اینکه استرس شغلی سبب ضعیف شدن بدن در برابر بیماری‌ها می‌شود، افزود: استرس‌های شغلی که ناشی از نبود رضایت کارمند و همچنین خارج از توان کار محوله است سپس بروز انواع بیماری‌ها و نفوذ ویروس‌ها به بدن کارمند می‌شود.
 
خجسته ادامه داد: از شایع‌ترین آثار استرس شغلی، که در دراز مدت نمود پیدا می‌کند، ابتلا به بیماری‌های مزمن مثل سردرد، کم‌خوابی، پریشان‌خاطری و کم شدن کارایی و توان فرد است. 

وی ابراز داشت: افرادی که دچار استرس شغلی هستند به طور متوسط میانگین امید به زندگی کمتری نسبت به دیگر افراد خواهند داشت و به همین علت مدیران سازمان‌ها باید تکالیف و کار بیشتر از توان کارمندان به او ندهند و همچنین کارمندان نباید کارهایی که علاقه‌ای به آن ندارند  را قبول کنند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.