سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

فروش پروژه های ناتمام دولتی برای تکمیل پروژها در آذربایجان شرقی

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی از فروش پروژه های ناتمام دولتی برای تکمیل پروژها در آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز تبریز؛داود بهبودی گفت: واحدها و پروژه‌های نیمه‌تمام را به این منظور می‌فروشیم که دوره اجرایی آنها بیش از حد طولانی نباشد تا بتوانیم از منابع آزاد شده برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استفاده کنیم.

گفت : هدف سند تدبیر و توسعه تغییر پارادایم اقتصاد دولتی به اقتصاد مردمی است که بخشی از این هدف با واگذاری پروژه‌های نیمه تمام و در حال بهره‌برداری محقق می‌شود.

وی افزود: واحدها و پروژه‌های نیمه‌تمام را به این منظور می‌فروشیم که دوره اجرایی آنها بیش از حد طولانی نباشد تا بتوانیم از منابع آزاد شده برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استفاده کنیم؛ واحدهای در حال بهره‌برداری را هم به دلیل هزینه‌های جاری آنها که تامین آن مشکل است می‌فروشیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی افزود: به عنوان مثال ممکن است یک سالن ورزشی احداث کنیم ولی چون مجوز نداریم نمی‌توانیم مربی، نگهبان و سایر عوامل ضروری نگهداری سالن را استخدام کرده و درِ آن را باز نگه داریم؛ طبیعی است باید این پروژه را به فردی واگذار کنیم که نیروی انسانی آن را تامین و نگهداری کند و با به مرحله بهره‌برداری رساندن آن، مردم از این امکان بهره‌مند شوند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: هدف ما خدمت رسانی به مردم است و اینکه روی تابلوی پروژه‌ها نام چه نهادی باشد برای ما هیچ فرقی نمی‌کند.

وی ابراز داشت: ما تا زمانی که خودمان مجری هستیم نخواهیم توانست نقش سیاستگذاری و ارزیابی را ایفا کرده و در واقع خودمان بر خودمان نظارت کنیم؛ اما وقتی پروژه‌ها را به بخش غیردولتی واگذار کنیم قادر خواهیم بود وظایف نظارتی خود را هم به انجام رسانیم.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۴:۵۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
ساخت خط ۲ مترو تبریز به روش BOT
ناشناس
۰۴:۵۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
ساخت راه آهن ساوه _ همدان و ساخت راه ملایر _ کرمانشاه
ناشناس
۰۴:۵۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
ساخت راه آهن ساوه _ همدان و ساخت راه ملایر _ کرمانشاه
ناشناس
۰۴:۴۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
ساخت آزاد راه تبریز _ بازرگان با مشارکت ترکیه