سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراق: آمريکا وعده مشارکت مستقيم در جنگ با داعش را داده است

سخنگوی رسمی وزارت دفاع عراق، اعلام کرد واشینگتن به بغداد وعده داده است روند همکاری نظامی با بغداد را سرعت ببخشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نصیر نوری محمد، سخنگوی رسمی وزارت دفاع عراق، روز پنج شنبه گفت آمریکا به عراق وعده داده است روند همکاری نظامی با بغداد را به زودی سرعت ببخشد. 

 نوری محمد در مصاحبه با این خبرگزاری افزود، این قول را ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد کل ارتش آمریکا دو روز پیش در دیدار با خالد عبیدی وزیر دفاع عراق داده است. 

این سخنگوی عراقی به نقل از ژنرال دانفورد گفت، در روزهای آینده شاهد حمایت نظامی مستقیم دولت آمریکا از عراق برای نابود کردن سازمان دولت اسلامی (گروه تروریستی داعش) در خاک عراق خواهیم بود. 

وزیر دفاع عراق نیز در دیدار با هیئت آمریکایی که شامل استیوارت جونز، سفیر آمریکا در عراق، و شماری دیگر از مقامات آمریکایی می شد، تاکید کرد عراق خود را از جبهه بندی های بین المللی دور نگه خواهد داشت. 

عبیدی گفت همکاری چهارجانبه با روسیه، سوریه و ایران، همکاری اطلاعاتی برای نابود کردن داعش است و کسی را هدف قرار نداده است. 

در بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است، مذاکرات عبیدی با هیئت آمریکایی بر همکاری نظامی و توافقنامه چارچوب راهبردی متمرکز بود که قبلا بین بغداد و واشنگتن امضا شده است. 


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.