سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شغل زیان آور در کشور ثبت شد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: در کشور هزار و ۲۰۰ شغل زیان آور و سخت وجود دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدتقی نوربخش ظهر پنجشنبه در مراسم تشکلهای کارفرمایان و کارگران افزود: مهمترین تولید سازمان تامین اجتماعی ایجاد امنیت اجتماعی است.

وی به روند پرداخت مستمری در دولت نهم و دهم اشاره کردو گفت: میزان مستمری در این دولت ۲۵ درصد بود ولی در دولت تدبیر و امید به ۶۵ درصد رسیده است و این امر نشان می دهد دولت تدبیر و امید  با وجود فشارهای اقتصادی مستمری را پرداخت کرده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور افزود: ۸ هزار میلیاردتومان مطالبات سازمان تامین اجتماعی از اشخاص حقوقی و حقیقی است.

نوربخش تاکید کرد: از ۶ هزار شغل ثبت شده هزار و ۲۰۰ شغل زیان آور هستند که معادل ۱۸ درصد می شود و این قابل قبول نیست.

وی در خصوص کارهای که تامین اجتماعی در یک دهه اخیر انجام داده افزود:با توجه به تلاش های که این سازمان در یک دهه اخیر انجام داده نیروهای مولد کشور را برای کارفرمایان ایجاد کرده و همچنین پرداخت مستمری به مستمری بگیران را ایجاد می کند.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی با توجه به افزایش نرخ قیمت نفت اظهار کرد: این هزینه ها در ۳ سال گذشته کمتر شده و ما کمتر از این هزینه ها برای پرداخت مستمری  استفاده می کنیم.

نوربخش افزود:گام های بسیار بلندی برای پرداخت مستمری مردم برداشته شده است که بیش از ۵۰ درصد بوده است.

وی میزان رقم مستمری بگیران در هر ماه را ۳هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در سال های گذشته یک میلیارد تومان این هزینه ها صورت می گرفت که در طول چند سال به ۴ هزار و ۲۰۰میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: در سال ۸۴ ، تعداد ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مستمری بگیر بودند که در سال ۹۲ به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.

نوربخش به برنامه ریزی های انجام شده از سوی دولت تدبیر و امید در زمینه درمان به عنوان راهبردهای اصلی دولت اشاره کرد و افزود: میزان پرداخت هزینه درمان از جیب مردم به چهار تا شش درصد در بخش دولتی رسیده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ۵۰ درصد مستمری بگیران حداقل بگیر هستند.

منبع: مهر

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.