سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اقتصادی (7)

بسته حمایتی دولت نیاز مسکن اقشار کم درآمد را تأمین نمی‌کند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: هنوز در بسته حمایتی دولت دستورالعملی برای حمایت از اقشارکم درآمد جامعه برای خرید خانه نشده و با این جهش قیمت‌ها نباید انتظار داشت که افراد آسیب پذیر توانایی خرید پیدا کنند.

علی نعمت چهاردولی عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص شرایط بازارمسکن با ارائه بسته حمایتی دولت گفت: در واقعیت امر بازار مسکن برای تحول اساسی نیازمند حل مشکلات بنیادی و اساسی است که این نقدینگی محدود و افزایش وام مسکن نمی‌تواند حرکتی به این بازار دهد.

وی با اشاره به بالا بودن قیمت مسکن در تهران و شهرستان‌ها گفت: کمترین قیمت مسکن در تهران بین 200 تا 300 میلیون تومان و در شهرستان‌ها حداقل 100 میلیون تومان است که این مبلغ وام نمی‌تواند باعث خانه دار شدن متقاضیان شود.

 این عضو کمیسیون در ادامه تاکید کرد: اگر در شرایط کنونی تاکید ما بر ساخت و ساز بیشتر شود در این شرایط می‌توان انتظار رونق گرفتن بازار مسکن را داشت زیرا دراین حال شاهد رونق گرفتن بخش‌های زیر ساختی کشور از سیمان گرفته تا شیرآلات خواهیم بود و اگر این اتفاق صورت نگیرد نباید انتظار رونق دراین بازار را داشت.

 چهاردولی در توضیح نیاز اقتصاد کشور به اشتغال و تولید تصریح کرد: شرایط فعلی اقتصاد کشور نیازمند فراهم سازی زمینه اشتغال و تولید است.

 وی در ادامه گفت: برای رونق بازار مسکن باید شرایطی چون زمین مناسب و تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت بلند مدت در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

 عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه در بسته حمایتی دولت دستورالعملی درخصوص کمک به اقشار کم درامد برای خرید مسکن نشده ادامه داد: هنوز در بسته حمایتی دولت دستورالعملی برای حمایت از اقشار کم درآمد جامعه برای خرید خانه نشده و با این جهش قیمت‌ها نباید انتظار داشت که افراد آسیب پذیر توانایی خرید پیدا کنند.

 وی در پایان تاکید کرد: دولت هیچ تعریفی در کاهش باز پرداخت تسهیلات مسکن انجام نداده و هنوز این تسهیلات بالای 14 درصد و با شرایط خاص به افراد داده می‌شود و این شرایط موجب تشدید رکود حاکم بر بازار خواهد شد.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.