سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

پیشرفت فیزیکی 80 درصدی گاوداری شیری 2 هزار راسی سلماس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: پیشرفت فیزیکی گاوداری 2 هزار راسی شیری سلماس به 80 درصد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ اسمعیل کریم‌زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر مراحل احداث گاوداری شیری "فری‌استال" سلماس با پیشرفت فیزیکی 80 درصدی در حال پایان است.

کریم زاده افزود: این گاوداری به عنوان سومین واحد فری استال استان بوده و با بهره‌برداری از آن، سالانه در حدود 17 هزار تن شیر خام و 450 تن گوشت قرمز به تولیدات دامی آذربایجان‌غربی افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح قابلیت توسعه به 10 هزار راس را دارد و ایجاد کارخانه فرآورده‌های لبنی در فاز دوم و تولید شیرخشک در فاز سوم نیز ازبرنامه های قابل اجرا در این واحد تولیدی است .

رئیس جهاد کشاورزی استان افزود: آذربایجان‌ غربی تا پایان سال گذشته دارای 356 واحد گاوداری صنعتی به ظرفیت 18 هزار و 805 راس دام مولد بوده که این تعداد گاوداری شیری، وظیفه 15 تا 20 درصد از شیر استان را بر عهده دارد و در این باره با توجه به شرایط موجود، ایجاد گاوداری‌های شیری با ظرفیت بالا به منظور تولید شیر باکیفیت یکی از سیاست‌های مهم معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان است.

وی یادآورشد: در همین راستا تا کنون دو واحد گاوداری شیری فری استال در سطح شهرستانهای ارومیه به ظرفیت 180 و پلدشت به ظرفیت 450 راس دام مولد احداث گردیده است.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: گاوداری ، سلماس ، ارومیه ، شیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.