سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

ورود هیئتی از استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق به استان کردستان ایران

هیئتی 8 نفره از مسئولان کشاورزی، دامپزشکی و گمرکات استان سلیمانیه به سرپرستی فریدون‌عمر حسین مدیرکل کشاورزی استان سلیمانیه اقلیم کردستان از مرز رسمی باشماق مریوان وارد استان کردستان شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، مدیر کشاورزی استان سلیمانیه کردستان عراق در حاشیه سفر هیئتی از استان سلیمانیه اقلیم کردستان در مریوان، هدف از این سفر را پیگیری اجرای تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در سال‌های گذشته عنوان کرد و گفت: بررسی تفاهم‌نامه‌های فی‌مابین اقلیم کردستان عراق و استان کردستان مهم‌ترین هدف از این سفر است.

فریدون عمرحسین افزود: گسترش صادرات و واردات تولیدات و محصولات کشاورزی و همچنین مواد پزشکی و ماشین‌آلات کشاورزی از دیگر اهداف این سفر است.

مدیر کشاورزی استان سلیمانیه کردستان عراق بیان کرد: با رسیدگی به تفاهم‌نامه‌ها، رفع موانع همکاری و توسعه صادرات و با مروری بر برنامه‌های انجام شده در راستای حل موانع و مشکلات بخش کشاورزی زمینه صادرات و واردات را هموار خواهیم کرد.

عمرحسین با اشاره به این نکته که طبق تفاهم‌نامه‌های منعقده فی‌مابین اقلیم کردستان عراق و مسئولان بلندپایه استان کردستان ایران اقدامات خوبی انجام شده است، ابراز امیدواری کرد که زمینه‌های مستعدتری برای استفاده از تجربیات و همکاری‌های یکدیگر استفاده نمایند.

گفتنی است،این هیئت 8 نفره پس از ورود به شهرستان مریوان، از کارخانه مرغ مادر، کارخانه خوراک طیور و همچنین کارخانه لبنیات این شهرستان بازدید کردند.

در ادامه این سفر 3 روز به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان این هیئت 8 نفره از واحدهای تولیدی بخش کشاورزی استان بازدید خواهند کرد و با توانمنمدی‌ها و ظرفیت‌های کردستان در بخش کشاورزی آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.