سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

ارائه تسهیلات اعتباری برای کشت کلزا در آذربایجان غربی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از ارائه تسهیلات به کلزاکاران استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ جمشید دارا با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای کشاورزان گفت: تسهیلات اعتباری سرمایه در گردش برای کشاورزان کلزا کار تامین شده است و کشاورزان می‌توانند برای دریافت تسهیلات با هماهنگی مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه خود به بانک‌های عامل مراجعه کنند.

وی با بیان این که در سال زراعی جاری وزارت جهاد کشاورزی کشت کلزا در 3 هزار هکتار را ابلاغ کرده است، اظهار کرد: بیش از 256 هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت کلزا رفته است.

به گفته دارا، انواع بذر مورد نیاز برای کشت پاییزه کلزا حدود 5 هزار تن تدارک دیده شده و حدود 3470 کیلوگرم از انواع ارقام اکاپی و هیبرید و 1320 کیلوگرم از انواع ارقام فرانسوی هیبرید بین زارعان شهرستانی توزیع شده است.

وی افزود: تامین بذر، سم و کود، ادوات و ماشین های مورد نیاز کشت پاییزه کلزا از 5 شهریور آغاز شد و تا 15 مهر بدون هیچ مشکلی ادامه داشت.

به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان، در سال های گذشته حدود 3500 هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت کلزا می‌رفت و سال 93 نیز 150 هکتار زیر کشت این محصول رفته بود که البته این آمار در کشور نیز روند نزولی دارد.

دارا ،با تاکید بر لزوم توسعه کشت دانه‌های روغنی در استان گفت: سالانه بیش از 4 میلیارد دلار برای واردات روغن نباتی مصرفی مردم در کشور هزینه می‌شود که رقم قابل توجهی است.

وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی مناسب، استفاده از روش‌های نوین و کار کارشناسی بتوان برای توسعه کشت کلزا و خودکفایی در تولید دانه‌های روغنی در کشور گام‌های موثری برداشت.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: براساس آمار 35 دستگاه برداشت کلزا در شهرستان‌های آذربایجان غربی وجود دارد و امسال پلدشت و نقده بیشترین سطح زیر کشت این محصول را در بین سایر شهرستان‌های استان دارند.

وی ادامه داد: رعایت تاریخ زمان کشت محصول تاثیر زیادی در افزایش بهره وری تولید خواهد داشت که از کلزا کاران استان می‌خواهیم کشت محصول خود را در زمان تعیین شده انجام دهند تا با آغاز فصل سرما، دچار خسارت سرمازدگی نشوند.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.