سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت حمایت از چایکاران برای بازگشت به دوران طلایی تولید

رئیس اتحادیه چایکاران گفت: افزایش نرخ خرید تضمینی در راستای حمایت از چایکاران می‌تواند موجب ایجاد امید و انگیزه بیشتر در راستای افزایش تولید شود.

ایرج هوسمی رئیس اتحادیه چایکاران کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص میزان تولید چای خشک در کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه سالانه 135 الی 140 هزار تن چای در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفتنی است که در بهترین شرایط آب و هوایی تنها 20 هزار تن چای خشک از برگ سبز چای به‌دست می آید به همین خاطر همواره به واردات چای نیازمندیم.

وی افزود: براساس آمارهای موجود در دهه 70 میزان چای تولیدی کشور حدود 70 هزار تن بوده که متأسفانه درطی این سال‌ها بسیاری از چای‌کاران به سبب سختی‌ها و فشارهایی که بر آنان وارد شد مجبور به رها کردن باغات خود شدند که درنتیجه این امر افت محصول و واردات 85 درصدی چای را به همراه داشته است.

 هوسمی تصریح کرد: خوشبختانه در دو سال اخیر با حمایت صندوق توسعه چای و افزایش نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای امید و نشاط در چای‌کاران ایجادکرده که امیدوارم با توجه به امکانات موجود و افزایش نرخ خرید تضمینی در راستای حمایت از چایکاران تولید چای درکشور به دوران طلایی خود بازگردد تا از واردات محصول بی نیاز شویم.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.