سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقدمات تفکر را در خانواده فراهم کنیم

به کودکانمان آموزش دهیم که به جای تسلیم شدن در شرایط ناگوار زندگی، اندیشه کنند تا در مقابل آسیب‌های اجتماعی مصون بمانند.

امان ا... قرایی مقدم، جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آموزش روش اندیشیدن به جای اندیشه برای کودکان اظهار کرد: با شرایط پیچیده روابط اجتماعی و ناهنجاری‌هایی که در جامعه وجود دارد برای مصون ماندن کودنمان‌ از خطرات و تصمیمات نادرست، مقدمات تفکر در  خانواده را برای فرزندان فراهم و آموزش‌های لازم را از کودکی به آنان تزریق کنیم.

وی با اشاره به چند روش‌های صحیح آموزش اندیشیدن به کودکان تصریح کرد: در مقابل سوالات فرزندانمان با حوصله باشیم، به نظراتشان احترام بگذاریم، از هر گونه توهین و تحقیر بپرهزیم، پاسخ سریع به سوالاتشان ندهیم و از او بخواهیم خودش درباره آن فکر کند، و نیز فرصتی را فراهم کنیم تا صادقانه اشتباهاتش  با والدین صحبت کند.

این جامعه شناس افزود: با آموزش اندیشیدن به جای اندیشه در کودکان نه تنها فرزندانمان در آینده با تصمیم گیری‌های درست به موفقیت می‌رسند بلکه در جامعه نیز شاهد افزایش انسان‌های اندیشمند و فکوری خواهیم شد که به مدد فکر و اندیشه مشکلات و مسائل خویش را حل می‌کنند.

قرایی در پایان گفت: افرادی که روش اندیشیدن به آنان آموزش داده شد مهارت حل مسئله را می‌دانند و به راحتی مشکل را درک کرده و نیست به حل آن مناسب‌ترین اقدام را انجام می‌دهند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.