سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داریوش یاری عضو هیأت انتخاب فیلم‌های کوتاه داستانی:

جشنواره فیلم کوتاه فرصت‌های جدیدی در سینمای ایران ایجاد می‌کند

جشنواره فیلم کوتاه فرصت‌های جدیدی را پیش روی سینمای ایران می‌گذارد؛ ازجمله فرصت ارائه تجربیات جدید فیلم‌سازان جوان و فرصت تماشای تجربیات فیلم کوتاه برای علاقه‌مندان سایر حوزه‌ها.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛ عضو هیات انتخاب فیلم‌های داستانی بخش سینمای ایران جشنواره فیلم کوتاه تهران افزود: میدان جشنواره برای فیلم کوتاه و فیلم‌سازانش بهانه‌ای برای عرضه و دیده شدن آثاری است که در طول یک سال گذشته تولید شده‌اند.

کارگردان فیلم‌های بلند «حبیب»‌ و «دخیل» تأکید کرد: جشنواره فیلم کوتاه تهران، همچنین فرصتی است تا مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... را از زاویه دید این فیلم‌سازان بتوان دید.

 وی گفت: جشنواره فیلم کوتاه جولانگاهی برای نمایش تجربیات مختلف و توانمندی‌های فیلم‌سازان است و اگر نوگرایی را از خصایص مهم فیلم کوتاه بدانیم، جشنواره فیلم کوتاه تهران را نیز فرصتی برای نمایش تازه‌ها و بروز و ظهور این توانمندی‌هایی خواهیم دانست. هرچند به دلیل نبود ارتباط منطقی و عادلانه بین این بخش از سینما و بخش‌های دیگر، استفاده از این دستاوردها و تجربیات چندان موفق نبوده است.

داریوش یاری با اشاره به پیشنهاد راه‌اندازی اتاق فکر جشنواره با حضور فیلم‌سازان باسابقه و مجرب در حوزه فیلم کوتاه و مدیرانی این حوزه فیلم افزود: اتاق فکر می‌تواند با پیشنهاد‌های مختلف در برگزاری جشنواره هرساله تنوع و طراوت ایجاد کند.

این عضو هیأت انتخاب تأکید کرد: امسال فیلم‌هایی در بخش مسابقه جشنواره فیلم کوتاه تهران به نمایش درمی‌آید که با دیدن آن می‌توان به شناخت تازه‌تر و درک کامل‌تری از فیلم کوتاه رسید.

وی درباره ملاک‌های گزینش آثار بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه گفت: ملاک هیأت انتخاب ملاک تماشاگران و فیلم‌سازان از یک فیلم کوتاه حرفه‌ای بود، یعنی باید فیلم توانسته باشد در تعریف و روایتِ داستانی که در پیش گرفته و یا خلق فضا و موقعیتی که در پی طراحی آن بوده، موفق عمل کند. داشتن زاویه دید متفاوت و تازه در آنچه طرح و تعریف می‌کند ملاک دیگر ما بود و البته برخورداری از استانداردهای فنی در روند مراحل مختلف تولید از شرایطی بود که هیأت انتخاب لحاظ کرده بود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.