سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

توزیع 30 هزار تن انواع بذر اصلاح شده در بین کشاورزان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از توزیع 30 هزار تن انواع بذر اصلاح شده و ضد عفونی شده در بین کشاورزان سراسر استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اردبیل؛ عدیل سروی افزود: کشت پاییزه امسال با افزایش میزان نزولات آسمانی در اراضی دیم با موفقیت آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود 280 هزار هکتار از اراضی دیم و 80 هزار هکتار از اراضی آبی زیرکشت محصول استراتژیک گندم قرار گیرد.

وی گفت: توصیه ما به کشاورزان گندم‌کار این است که حتما محصول خود را قبل از کاشت بیمه کنند زیرا تعهدات پرداخت خسارت توسط بیمه‌های عامل امسال 3 برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و به نفع کشاورزان است که به موقع اقدام به بیمه محصولات زراعی خود کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل همچنین از کشاورزان خواست که با دستگاه‌های بذرکار اقدام به کشت کرده و از کشت سنتی و غیر اصولی پرهیز کنند.

سروی تصریح کرد: به کار بستن اصول کشاورزی حفاظتی و اصول خاک‌ورزی طبق توصیه‌های فنی کارشناسان در افزایش تولید بسیار موثر است.

سروی ادامه داد: شبکه‌های مراقبت کشت پاییزه در سراسر استان فعال است و کارشناسان به طور مرتب در مزارع حضور دارند و کشاورزان می‌توانند آخرین توصیه‌های فنی و کارشناسی را در خصوص اصول صحیح آماده‌سازی بستر بذر فرا گیرند.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.