سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«من و زیبا»، «سبز به رنگ زمرد»، «سجده عشق»، «ظهر روز دهم» و «راز عاشقی» از شبکه یک

فیلم سینمایی «من و زیبا»، «سبز به رنگ زمرد»، «سجده عشق»، «ظهر روز دهم» و «راز عاشقی» از شبکه یک پخش می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیلم سینمایی «من و زیبا» به کارگردانی فریدون حسن پور پنجشنبه شب ساعت 22:20 از این شبکه پخش می شود.

خلاصه این فیلم که پرویز پرستویی و شهاب حسینی در آن ایفای نقش کرده اند از این قرار است:  موسی و اسبش زیبا سالها در سواحل شمالی کشور مشغول خدمات دهی به مسافرین خوشگذران سواحل شمالی هستند و این مسئله اهالی روستای محل زندگی موسی را به شدت عصبانی کرده است و موسی را از این بابت گناهکار می دانند و حتی اجازه حضور در مراسم ، عزاداری محلی آن منطقه به نام ( ذولجناح گردانی) را به موسی نمی دهند و این ماجرا بهانه ایست تا در این فیلم مسئله بروز خرافات در عزاداریها و آئین های سنتی را به نقد گذاشته و عمل توبه و باز گشت و شفاعت را در فضایی نمادین و آئینی و مبتنی بر باورهای اصیل دینی توضیح دهد.

فیلم تلویزیونی «سبز به رنگ زمرد» به کارگردانی روح ا... حجازی محصول سال 93 نیز جمعه عصر ساعت 16 پخش می شود.

رابعه مدنی- رحمان باقریان- علیرضا جعفری- مروارید کاشیان بازیگران این فیلم تلویزیونی هستند که در خلاصه داستان «سبز به رنگ زمرد» آمده جنگ چند سالی است به پایان رسیده است و مادر پیری به نام مارجان در خانه اش بالای تپه مشرف به روستا و در کوران زمستان سوزناک در انتظار باز گشت فرزند مفقود الاثرش است. اتاق، وسایل و حتی مغازه پسرش را در روستا نگه داشته و هر روز وارسی می کند به امید آن روز که پسرش باز گردد. او به همین نیت چندین سال است که روضه ای بر پا می کند و نذر می کند تا فرزندش به آغوشش برگردد. اما بارش برف زیاد و بسته شدن جاده مانع از ادای نذرش می شود. او نگران ادای دین اش است که از سوی مداح در راه مانده کسی خودش را به مجلس روضه پیرزن می رساند. کسی که بعدآ معلوم می شود فرستاده مداح نبوده و مداح از فرستادن چنین آدمی بی خبر است و مارجان حس می کند که این شخص پسرش بوده است.
 
«سجده عشق» به کارگردانی حسین تبریزی و بازی رامبد شكرابي- سياوش طهمورث- داود اسدي- كاظم افرندنيا- مريم سلطاني نیز شنبه ساعت 9 صبح پخش می شود.

داستان این فیلم از این قرار است: مراد پس از سه سال از زندان آزاد مي‌شود. مراسم عزاداري و سوگواري سالار شهيدان امام حسين (ع) برپاست. او سراغ خانواده و اقوام خود مي‌رود اما از طرف آنها طرد شده و مورد بي‌مهري قرار مي‌گيرد، امادر لحظه آخر بزرگ خانواده عمويش يك موقعيت در اختيارش مي‌گذارد كه مراد با خودروي او كار كرده و دراين 10 روز خود را نشان دهد و مراد پس از به امانت گرفتن خودرو و شروع كار با ماجرايي روبرو مي‌شود كه در انتها حق به حق دار مي‌رسد.
 
«ظهر روز دهم» به کارگردانی عباس رافعی  روز شنبه ساعت 16 پخش می شود.

بازیگران این فیلم پژمان بازغی- فرهاد مهدوی و سیاوش طهمورث هستند و داستان فیلم در مورد تعزیه خوانی روز عاشوراست که یکی از تعزیه خوان ها که در نقش اشقیا خوان و شمر فعالیت می کرد، در صدد پیدا کردن بازیگر مقابل خود برآمد که باید اولیا خوان و در اصل امام حسین (ع) باشد. او در شهر به راه می افتد و به دنبال چنین آدمی می گردد. اما هرچه بیشتر در پی چنین شخصی بر می آید، متوجه این مساله تلخ می شود که بیشتر آدم های جامعه از جنس خود او و در اصل اشقیا خوان هستند
 
«راز عاشقی» به کارگردانی  داوود میرباقری شنبه شب ساعت 22 پخش می شود.

فریبرز عرب نیا، امین زندگانی، نسرین مقانلو، رضا رویگری بازیگران این فیلم هستند که برگرفته از سریال مختارنامه است.

در این فیلم می بینیم یکی از یاران مختار که از دوستان صمیمی حضرت عباس بوده و در حادثه عاشورا به امام و یارانش کمک نکرده است اکنون احساس ندامت و پشیمانی کرده و هر شب و روز خود را به یاد حضرت عباس و شهادت مظلومانه اش می گذراند. او برای جبران گذشته به قیام مختار ثقفی می پیوندد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.