سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بعیدی نژاد:امیدوارم دولت جدید کانادا مانند گذشته عمل نکند

بعیدی نژاد عضو تیم کارشناسی مذاکره کننده با انتشار مطلبی در اینستاگرام خود از انتخابات مجلس کانادا گفته است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید بعیدی نژاد در صفحه اینستاگرام خود از تحولات سیاسی حزب لیبرال و انتخابات مجلس کانادا نوشته است.

وی در اینستاپست خود نوشت:
در تداوم تحولات سياسي مهمي كه در اين دوره ي اخير در ارتباط با مسائل روابط خارجي مربوط به ايران اتفاق افتاد، روز گذشته شاهد يك تغيير مهم در كانادا بوديم. در انتخابات مجلس كانادا حزب ليبرال بالاخره توانست حزب حاكم دست راستي افراطي كانادا را شكست دهد و با يك پيروزي قاطع اكثريت آرا را بدست آورد.


اين پيروزي براي اصلاح بويژه سياست خارجي كانادا داراي اهميت است و اتفاقي بود كه آزاديخواهان جهان انتظار آنرا مي كشيدند. متاسفانه دولت دست راستي و افراطي "هارپر" طي يك دهه حكومت در كانادا دست اتحاد با شخص نتانياهو و رژيم صهيونيستي داد و تلخ ترين مواضع كانادا در سياست خارجي را اتخاذ نمود و چهره ي كانادا را در سطح جهان بسيار مشوه نمود، بطوريكه ديپلماتهاي كانادايي نيز بطور خصوصي از اين سياستها ابراز انزجار ميكردند.

كانادا همواره مشي معتدلي در سياست خارجي اتخاذ مينموده و از پيروي از سياست آمريكا نيز خودداري ميكرده است و همواره در جهان بعنوان كشوري كه داراي سياستي مستقل است شناخته ميشد. اما سياستهاي دولت هارپر از كانادا چهره ي جديد و زشتي به نمايش گذاشت بطوريكه كانادا طي اين سالهاي اخير در تمامي صحنه هاي سياست خارجي به شكل زننده اي از سياستهاي نتانياهو حمايت آشكاري مي نمود و بويژه با كشورهاي اسلامي ضديت زيادي را نشان ميداد.

سياست خارجي كانادا رسما به بلندگوي نتانياهو تبديل شده بود و كانادا بي محابا همواره از ضرورت سركوب فلسطينيان براي حفظ امنيت اسرائيل دفاع ميكرد. در خصوص رابطه با ايران بدترين اتفاقات در دوران اين دولت دست راستي افراطي بوقوع پيوست كه بسته شدن ناگهاني سفارت كانادا در تهران نشانه ي بارز آن بود، در حاليكه تا آنزمان حتي در اوج روابط خصمانه ي ايران با آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي، ايران و كانادا روابط خوب خود را حفظ كرده بودند. كانادا بدترين مواضع را درسطح بين المللي عليه ايران اتخاذ مينمود و حتي همگام با اسرائيل از تفاهم هسته اي كه همه ي دنيا ازآن استقبال نمودند، حمايت نكرد.

واقعا اين دولت شايسته ي ملت كانادا نبود و حالا اميدواري زيادي وجود دارد كه با وزيدن نسيم تغيير كه شعار اين دولت است، اين اشتباهات بزرگ در سياست خارجي كانادا اصلاح شود. گروههاي سياسي ايراني و جامعه ي بزرگ ايرانيان در كانادا كه موفق شدند در انتخابات اخير دو نماينده هم به مجلس بفرستند تلاش زيادي براي موفقيت حزب جديد و شكست حزب هارپر بخرج دادند. اميدواريم با اصلاح اشتباهات گذشته و برقراري روابط كامل ايران و كانادا، جامعه ايرانيان بتوانند از تسهيلات لازم در ارتباط مستمر با كشور مادري خود بهره مند شوند.


  برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.