سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

شته ها بلای جان درختان مرکبات شمال

مدیر جهاد كشاورزی شهرستان ساری با تاکید بر اینکه گام اول در مبارزه با آفات درختان میوه، شناسایی نوع آفت است گفت: اگر شناخت ما از نوع آفت دقیق باشد، گام بعدی مبارزه با آن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛  طهمورث قاسم نژاد افزود: عدم شناخت آفات و انتخاب اشتباه نوع سم و زمان مناسب برای سمپاشی، کارایی مبارزه را کاهش می دهد.

مدیر جهاد كشاورزي شهرستان ساری گفت: مهمترین انواع آفات درختان مرکبات، شته ها، مینوز، کنه نقره ای و قرمز، بالشتک مرکبات، شپشک ستاره ای، سپردار واوی و الفی، سپردار قهوه ای، شپشک نرم تن، شپشک آردآلود، شپشک استرالیایی و مگس میوه مدیترانه ای است.

قاسم نژاد افزود: سمپاشی عمومی بصورت تابستانه معمولا از 20 خرداد تا 10 تیر ماه با مصرف حشره کش، روغن ولک به میران 3 تا 5 لیتر در هزار و در صورت نیاز کنه کش، سمپاشی زمستانه با روغن ولک به میزان 12تا 15 لیتر در هزار و در صورت نیاز همراه با کنه کش از 10 تا 25 اسفند قبل از متورم شدن جوانه ها و سمپاشی موضعی در شهریور ماه تنها برای درختانی که آلوده هستند از حدود تاریخ 10 شهریور تا 10 مهر ماه بوسیله روغن ولک به میزان 5 تا 7 لیتر در هزار همراه با حشره کش صورت می گیرد.

وی به باغداران توصیه کرد برای خرید سموم حتما از فروشگاه های سموم کشاورزی فاکتور خرید اخذ و در فاکتور تاریخ خرید و تاریخ تولید و شماره بچ یا پارت نوشته شود.

انتهای پیام /س

برچسب ها: شته ، بلا ، جان ، درختان ، مرکبات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.