سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

عزاداری دانش آموزان در مصلی تبریز

مراسم سوگواری احلی من العسل با حضور 4 هزار نفری دانش آموزان در مصلی اعظم امام خمینی (ره) شهر تبریز برگزار شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مراسم سوگواری احلی من العسل با حضور 4 هزار نفری دانش آموزان شهر تبریز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در مصلی اعظم حضرت امام خمینی (ره) شهر تبریز ترتیب یافت.

در این مراسم دانش آموزان نواحی پنجگانه تبریز به سوگواری اباعبدالله حسین (ع) و حضرت قاسم بن حسن علیه السلام نشستند.

در ادامه این مراسم آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ملت ایران مقاومت را از مکتب عاشورا آموخته اند گفت: جوانان کشورمان 8 سال در مقابل دشمن ایستادند ولی امروزه دشمن به جنگ نرم چشم دوخته و لبه تیز این جنگ به طرف جوانان و نوجوانان است.

وی تصریح کرد: دشمن بعد شکست در جنگ 8 ساله سعی دارد با کم رنگ کردن ارزشهای دینی و از بین بردن استکبار ستیزی در بین مردم به کشور نفوذ کند.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به مسئله استحاله فرهنگی در جامعه گفت: دشمن نقشه های شومی را برای جنگ نرم طراحی کرده ولی باید در مقابل این جنگ ایستاد و از ارزشهای دینی دفاع کرد.

وی پیام اصلی عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: شما دانش آموزان همواره باید از حسین زمان یعنی رهبر معظم انقلاب تبعیت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی خطاب به دانش آموزان گفت: شما دانش آموزان رجال آینده کشور هستید و با حضور در مساجد و مراسم ابا عبدالله الحسین(ع) از نظر اعتقادی خود را تقویت کنید.

جعفر پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی هم بابیان اینکه فلسفه قیام عاشورا اصلاح مسیر امت است گفت: مکتب عاشورایی خود یک مکتب تربیتی می باشد و در این مسیر نباید به چیزی کمتر از خیر و صلاح امت راضی باشیم.

وی با تاکید به پیروی دانش آموزان از راه امام حسین(ع) گفت: شما دانش آموزان همواره الگوی حقیقی خود را باید از عاشورا بگیرید.

درادامه حجت الاسلام وحدت مشهوری معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی با اشاره به سری برنامه های بصیرت عاشورایی گفت: مراسم احلی من العسل با همکاری اداره آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در 15 امامزاده شهرستانها و برنامه شاخص در مصلی اعظم امام خمینی (ره) ترتیب می یابد.

وی ادامه داد: در این مراسم ها سخنرانان و مداحان از شجاعت های قاسم ابن حسن (ع) سخنرانی و مداحی خواهند کرد.
انتهای پیام/ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.