سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکذیب وجود اطلاعات محرمانه در ایمیل‌های هیلاری کلینتون

سازمان سیا وجود یک منبع محرمانه در ایمیل‌های هیلاری کلینتون را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز؛ آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا – سیا - به اعضای کنگره اعلام کرد نام یک منبع اطلاعاتی احتمالا محرمانه که "هیلاری کلینتون،"وزیر امور خارجه سابق این کشور، آن را محرمانه ندانسته بود، از نظر این سازمان نیز اساسا "محرمانه" نیست.
 
سیا در گزارش خود به نام "موسی کوسا" اشاره کرده است که در دوران حکومت "معمر قذافی،" بر لیبی، رئیس سابق سازمان اطلاعات این کشور بود. سیا این مساله را مطرح کرده که آیا نام این فرد باید به عنوان یک عامل محرمانه در ایمیلی که هیلاری کلینتون چهار سال قبل از یک فرد کاملا معتبر دریافت کرد،‌ ذکر می‌شد یا خیر.
 
جمهوری‌خواهان کلینتون را به سوء مدیریت در اطلاعات محرمانه در دوران صدارت امور خارجه متهم می‌کنند و معتقدند وی نباید نام رئیس سابق سازمان اطلاعات لیبی را در ایمیل خود ذکر می‌کرد؛ اما آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا پس از بررسی این مساله در گزارشی به قانون‌گذاران در کنگره اعلام کرد نام رئیس سابق اطلاعات لیبی نباید محرمانه باشد.
 
کلینتون پس از چندین ماه تاخیر قرار است روز پنجشنبه در کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که مسئول بررسی اتفاق بنغازی در لیبی است، حاضر شود و به سوالات درباره عملکردش در حمله 2012 (1391) به کنسولگری آمریکا در بنغازی، سرور شخصی ایمیل‌هایش و سیاست "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا در حادثه بنغازی پاسخ دهد.
 
وزارت امور خارجه آمریکا پس از بررسی ایمیل‌های کلینتون در برخی موارد اعلام کرد، مولفه‌های موجود در این ایمیل‌ها باید محرمانه می‌بودند.
 
رئیس کمیته رسیدگی به رخداد بنغازی اوایل ماه جاری میلادی اظهار داشت کلینتون ایمیلی را در سرور شخصی خود به تاریخ مارس 2011 (اسفند 89) و با نام یک منبع انسانی دریافت کرده است. این اطلاعات نه تنها باعث به خطر افتادن امنیت ملی آمریکا می‌شود؛ بلکه زندگی انسانها را نیز به مخاطره می‌اندازد.  
 
افراد مطلع از بازبینی اطلاعات مربوط به ایمیل‌های کلینتون گفته‌اند وزارت امور خارجه آمریکا نام رئیس سابق اطلاعات لیبی را از ایمیل ارسالی و به عنوان بخشی از یک اقدام استاندارد در حفاظت از حریم خصوصی و نه به دلیل اینکه این اطلاعات محرمانه بودند، حذف کرده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.