سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تولید 8 درصد پنبه کشور در خداآفرین آذربایجان شرقی

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خداآفرین با اشاره به تولید پنج هزار تن پنبه طی سال‌جاری در این شهرستان، گفت: این میزان تولید معادل هشت درصد کل تولید این نوع محصول در کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ منصور عالی پور با اشاره به اینکه امسال یک‌هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان خداآفرین به کشت پنبه اختصاص داده شد، گفت: این شهرستان از نظر میزان تولید پنبه رتبه نخست استانی و از نظر کیفیت تولید الیاف ، رتبه برتر کشوری را دارد.

وی اظهارکرد: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه، شرایط آبی و رطوبتی منطقه، نوع الیافی که از پنبه خداآفرین به دست می آید از نظر نازکی تار و مرغوبیت، ممتاز است.

عالی پور با اشاره به اینکه پنبه جزو محصولات استراتژیک کشور محسوب می شود، گفت: حدود 12 درصد از اراضی آبی شهرستان خداآفرین به این محصول اختصاص دارد.

وی عمده ترین مشکل کشاورزان پنبه کار را نبود نقدینگی عنوان کرد و افزود: این مشکل موجب کاهش سطح زیر کشت و کیفیت محصول می شود.

عالی پور با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی هر کیلو وش پنبه در سالجاری 25 هزار و 500 ریال است، افزود: محصول پنبه شهرستان خداآفرین توسط دو کارخانه پنبه پاک کنی فعال در شهرستان خریداری می شود.

پیشتر رییس اتحادیه پنبه کاران کشور میزان تولید این محصول را در سالجاری 60 هزار تن اعلام کرده است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.