سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توقف تولید کارخانجات صنعت ساخت مخازن سی ان جی/قیمت سی ان جی در ایران بالاست

رئیس هیئت مدیره انجمن سی ان جی کشور گفت: مخازن دست دوم و بدون ایمنی و همچنین عمل نکردن خودروسازان به تعهداتشان موجب شده تا هر چهار تولیدکننده کشور رو به تعطیلی روند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اردشیر دادرس رئیس هیئت مدیره انجمن سی ان جی کشوردر نشستی خبری همراه با مدیران عامل چهار شرکت تولید کننده مخازن سی ان جی با بیان اینکه به دلیل عمل نکردن خودرو سازان به تعهداتشان این صنعت از آخر آبان قادر به ادامه حیات نیست، افزود: مخازن دست دوم و بدون ایمنی و همچنین عمل نکردن خودروسازان به تعهداتشان  موجب شده تا هر چهار تولید کننده کشور رو به تعطیلی روند.

وی ادامه داد:میزان تولید مخازن سی ان جی در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به شدت کاهش یافته است،بطوریکه توان تولید مخازن سی ان جی از حدود 400 هزار مخزن در شش ماه اول امسال به 40 هزار مخزن رسیده که ادامه فعالیت کارخانه با 10 درصد ظرفیت خود به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست.

تصریح کرد: خودروها باید هر سه سال یک بار از نظر مخازن و تجهیزات سی ان جی مورد بازرسی قرار گیرندکه این امر در قوانین ما پیش بینی نشده و هم اکنون 2 میلیون و 800 هزار خودرو در کشور وجود دارد که به زمان تست فنی و بازرسی رسیده اند اما این بازرسی ها انجام نشده است و این امر از وی  نبود بازرسی ادواری از خودروهای سی ان جی سوز و دوگانه سوز است.

دادرس در ادامه از قیمت بالای سی ان جی در کشور انتقاد کرد و گفت: قیمت سی ان جی در ایران حدود 40 درصد بهای بنزین است درحالیکه این میزان در میان کشورهای دیگر، تنها 25 درصد بهای بنزین است.


انتهای پیام/ 
برچسب ها: خودرو ، استاندارد ، گاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.