سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبيل/معاون وزیر آموزش و پرورش؛

آموزش تا پایان سوم راهنمایی اجباری است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در برنامه نظام تحولی آموزش و پرورش مقرر شده است تحصیل دانش‌آموزان تا پایان سال سوم راهنمایی اجباری باشد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛علی باقرزاده  اظهار داشت: در برنامه نظام تحولی آموزش و پرورش مقرر شده است تحصیل تمام دانش‌آموزان تا پایان سال سوم راهنمایی اجباری باشد و اگر هم خانواده‌ها در این مورد از تحصیل دانش‌آموزان ممانعت کنند، طبق قانون و مقررات با آنها رفتار شود.
وی با بیان این‌که در حال حاضر به طور میانگین غیر از دانش‌آموزان و دانشجویان افراد بازمانده از تحصیل هفت سال سابقه تحصیل دارند، تصریح کرد: ما همچنان برای رسیدن به رتبه مدرک دیپلم پنج سال فاصله داریم که سعی می‌کنیم در نظام جدید آموزشی این خلأ را به نحوی پر کنیم تا افراد ترک تحصیل کرده بتوانند این فاصله تحصیلی را تا مدرک دیپلم در نظام آموزشی رایگان عمومی طی کنند.
باقرزاده در ادامه افزود: ما هر چند در برخی از حوزه‌ها به دلیل عقب‌ماندگی‌های مزمن سال‌های گذشته تحت فشار بودیم اما با تلاش عالمانه و شجاعانه وزیر آموزش و پرورش بسیاری از این کاستی‌ها و نگرانی‌ها در حال جبران شدن است که انتظار داریم با این حرکت مثبت بتوانیم دیدگاه‌ها را نیز نسبت به حوزه آموزش و پرورش عوض کنیم.
این مسئول با بیان این‌که هیچ عملی صواب بالاتر از تعلیم و تربیت را ندارد، تصریح کرد: ما در انجام وظیفه خود احساس خستگی نمی‌کنیم و معتقدیم باید از لحظه لحظه ایام مدیریت و مسئولیت در حل مشکلات و تنگناها استفاده کنیم و به همین دلیل مصمم هستیم در یک خیز عظیم مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت را برطرف کنیم.
باقرزاده در ادامه سخنان خود به تلاش و مجاهدت دولت و مجلس در حل مشکل استخدامی آموزشیاران اشاره کرد و اظهار داشت: تمام آموزشیاران مشمول ماده پنج استخدام که 60 ماه سابقه تدریس و یا مدرک دانشگاهی داشتند به استخدام آموزش و پرورش در آمدند.
  معاون وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: 8 هزار نفر نیز در سال گذشته با برگزاری آزمون تعیین تکلیف به صورت حق‌التدریس هم اکنون مشغول فعالیت هستند و ما به تمام آموزشیاران فاقد مدرک دانشگاهی فرصت دادیم تا مهر سال آینده به هر نحو ممکن مدرک تحصیلی دانشگاهی ارائه کنند تا ما نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام کنیم.
باقرزاده اضافه کرد: افرادی که تا سال آینده با ما قطع ارتباط نکنند و در کنار آن مدرک تحصیلی دانشگاهی ارایه دهند به یقین جز نیروهای استخدامی آموزش و پرورش می‌باشند.
وی با اعلام این‌که بخشی از نیروها جذب آموزش و پرورش شده و بخشی نیز به صورت ترکیبی در نهضت و آموزش و پرورش ارایه خدمات می‌کنند و بخش سوم نیز در قالب آموزشیاران نهضت فعالیت می‌کنند، ادامه داد: ما در هر سه حوزه در کنار محاسبه سنوات و بیمه آموزشیاران اقدام به جذب آنها می‌کنیم و از این بابت نباید خانواده‌ها نگرانی داشته باشند./س
 

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.