سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حامد کرزی: حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان، به تروریسم دامن زده است

رئیس جمهور پیشین افغانستان اعلام کرد حضور نظامیان خارجی در افغانستان باعث کاهش تروریسم در این کشور نشده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، "حامد کرزی،" رئیس جمهور پیشین افغانستان روز گذشته اعلام کرد با حضور نظامیان امریکایی در افغانستان، تروریسم در این کشور افزایش یافته است. 

وی در ادامه افزود: عملیات نظامی امریکا در افغانستان که از سال 2011 آغاز شده است، تنها اوضاع سیاسی را در این کشور وخیم‌تر کرده است. 

پنجشنبۀ گذشته، "باراک اوباما،" رئیس جمهور امریکا طرح جدیدی را برای ادامۀ حضور نظامیان این کشور در افغانستان پس از سال 2016 اعلام کرد. بر اساس برنامه قبلی قرار بود تمامی نظامیان امریکایی تا پایان سال 2016 خاک افغانستان را ترک کنند اما براساس طرح جدید 9 هزار و 800 نظامی تا پایان سال 2016 و 5هزار و 500 نظامی امریکایی پس از آن نیز در خاک افغانستان حضور خواهند داشت.

در بیانیۀ رئیس جمهور پیشین افغانستان آمده است: "حضور نظامیان خارجی در افغانستان به بهانۀ مبارزه با تروریسم نه تنها باعث از بین رفتن تروریستم نشده است، بلکه با حضور آن‌ها تروریسم قدرت بیشتری گرفت."

کرزی افزود مردم افغانستان 14 سال پیش تنها به امید توقف تروریسم و ایجاد صلح در کشور با حضور نظامیان خارجی موافقت کردند. در ماه‌های اخیر دولت افغانستان با قدرت گیری مجدد گروه های تروریستی طالبان و داعش در چند استان این کشور مواجه شده است.

آمریکا و هم‌پیمانانش، سال 2001 به بهانه طرح موسوم به «مبارزه با ترور» به افغانستان حمله و طالبان را از قدرت برکنار کردند؛ با این وجود پس از گذشت 14 سال ناامنی همچنان در سراسر این کشور موج می‌زند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.