سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

آغاز عملیات احداث بیمارستان 200 تختخوابی بناب تا پایان سال جاری

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب گفت: احداث بیمارستان 200 تختخوابی جایگزین بیمارستان فعلی امام خمینی(ره) بناب جزو برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی و اعتبار آن در بودجه امسال پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عزیزاللهی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بناب با بیان اینکه مشاور طرح کارهای لازم را انجام داده است؛ افزود: پیش‌بینی می‌شود 100 میلیارد ریال اعتبار نیز به آن اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: بیمارستان 200 تختخوابی بناب شامل بخش‌های مختلف از جمله جراحی قلب، جراحی مغز و اعصاب، ریه و گوارش و همچنین بخش‌های دیگر است که امیدواریم تا پایان سال‌جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب سپس از اختصاص 15 میلیارد ریال اعتبار برای احداث زایشگاه جدید در بناب خبر داد و گفت: احداث کلینیک تخصصی نیز با 30 میلیارد ریال اعتبار به پیمانکار واگذار شده و مدت اجرای این پروژه 15 ماه است.

به گفته عزیزاللهی، سالن فیزیوتراپی با 40 درصد پیشرفت فیزیکی توسط افراد خیر در حال احداث بوده و کارهای ساختمانی بخش سی سی یو(CCU) نیز در حال اتمام است و تا دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه سخنان خود در تشریح اقدامات و عملکرد بخش درمان و سلامت شهرستان نیز خاطرنشان کرد: در شش ماه گذشته در مجموع 7 هزار و 97 نفر در بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و شهدای بناب بستری شدند و طی این مدت یک هزار و 933 مورد زایمان صورت گرفت که یک هزار و 140 مورد آن به صورت زایمان طبیعی و 793 مورد دیگر به صورت عمل سزارین بود که در زایمان سزارین نسبت به سال قبل حدود 20 درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب یادآور شد: در این مدت تعداد 156 هزار و 951 نفر بیمار به مراکز درمانی و اورژانس شهرستان مراجعه کرده‌اند که تخت‌های موجود در اورژانس جوابگوی مراجعان نبوده از این رو با صرف اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال به زودی تعداد تخت‌های موجود در اورژانس از 6 تخت به 20 تخت افزایش خواهد یافت.
 
انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.