سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تولید روزانه 2 هزار تن شیر در آذربایجان شرقی

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تولید روزانه 2 هزار تن شیر در آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، باغبان حقی در حاشیه بازدید از شرکت کشت و صنعت آذرنگین افزود: با افزایش مصرف سرانه می توان زمینه را برای توسعه واحدهای دامپروری و افزایش تولید شیرخام بعنوان ماده اولیه صنایع لبنی فراهم کرد.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: دامپروری های صنعتی بالای 100 راس دام، در این استان از وضعیت اقتصادی بهتری برخوردار می باشند.

وی از حمایت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی  از ورود سرمایه گذاران به صنعت شیر استان خبر داد و افزود: در صورتی که سرمایه گذاران قصد ورود به صنعت شیر استان را داشته باشند، از آنها حمایت می‌کنیم.

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان یکی از سیاست‌‌‌های امور دام سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی را واقعی کردن قیمت شیرخام و جلوگیری از متضرر شدن دامداران عنوان کرد.

وی افزود: در حال حاضر در استان آذربایجان شرقی برای فرآوری 790 هزار تن شیر ظرفیت سازی شده که به دلیل کاهش مصرف شیر و فرآورده های آن، کارخانجات لبنی با نصف ظرفیت فعالیت می نمایند این درحالی است که ظرفیت تولید شیرخام در واحدهای دامپروری استان اعم از صنعتی، نیمه صنعتی و روستائی و عشایری بیش از نیاز فعلی می باشد لذا ضرورت دارد با ترغیب جامعه به افزایش مصرف شیر و محصولات لبنی زمینه را برای بهره برداری حداکثری از ظرفیت های دامپروری و صنایع لبنی استان فراهم و همچنین شرایط را برای توسعه دامپروری صنعتی هموار گردد.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی نیز گفت: با حرکت به سمت ایجاد دامپروری های بزرگ صنعتی در آذربایجان شرقی، توسعه پایدار صنایع لبنی این استان را

براتی گودرزی افزود: بخش قابل توجهی از شیر صنعتی مورد نیاز آذربایجان شرقی از سایر استان های کشور تامین می شود و توسعه شرکت کشت و صنعت آذرنگین می تواند این کمبود را جبران کند.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت آذرنگین نیز گفت: سابقه دیرینه آذرنگین در بخش اصلاح نژادی موجب شده تا گاوهایی با شیردهی بالای 80 لیتر در روز، در چرخه تولید مثل این واحد کشت و صنعت قرار بگیرند.

قاسمی افزود: این شرکت در حال حاضر با 2 هزار راس گاو، روزانه بیش از 30 تن شیر تولید می کند و در صورت اجرای فاز توسعه با اضافه شدن 6 هزار راس گاو، این میزان تولید روزانه به 120 تن خواهد رسید.

وی گفت: با وجود اینکه قیمت شیر برای رعایت حال مصرف کنندگان کنترل می شود و یک کیلوگرم شیر از لحاظ قیمت با یک کیلوگرم علوفه برابری می کند، افزایش بهره وری در آذرنگین موجب توسعه روزافزون این کشت و صنعت شده است.
انتهای پیام/ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.