سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

تعطیلی واحدهای تولیدی مواد غذایی غیراستاندارد در اردبیل

استاندار اردبیل خواستار اجرای تمهیداتی از سوی اداره کل صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه های ذی ربط به منظور جلوگیری از تولید کالاهای غیر استاندارد شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش گفت: ماده 24 سیاست اقتصاد مقاومتی به استاندارد کردن همه کالاها و برخورد با تولید کالاهای غیراستاندارد اشاره دارد که در آن جهت باید تولید غیر استاندارد را ممنوع کرده و جلوی آن را بگیریم.

وی افزود: دستور تعطیلی حدود 8 واحد تولید مواد غذایی غیراستاندارد از جمله در زمینه تولید سوسیس، کالباس و لواشک صادر شده چرا که به بهانه گران تمام شدن تولید استاندارد، با جان و امنیت غذایی مردم بازی می کنند.

استاندار اردبیل افزود: برخی ادعا می کنند که تولید استاندارد گران تمام می شود و با این کار در واقع تولیدکنندگان کالاهای غیراستاندارد به تولید خط می دهند، در حالی که اگر می خواهیم مردم به سمت خرید تولید داخل بروند باید کیفیت را افزایش دهیم.

خدابخش گفت: در دنیا استاندارد اجباری نیست، بلکه کالایی که استاندارد نباشد، نمی تواند در بازار رقابت کند بنابراین باید ابتدا استاندارد را الزامی و در این زمینه اطلاع رسانی کنیم تا مردم آگاه شوند چرا که هنوز در این زمینه حساسیتی ایجاد نشده است.

وی افزود: همه کالاها به خصوص کالاهای هدف صادرات، باید استاندارد بوده و با عرضه کنندگان محصولات بی کیفیت برخورد شود و اگر استانداردها را رعایت نکردند، تعطیل شوند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.