سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به میزان تفویض امور، میزان نظارت‌ها را باید افزایش دهیم

معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی گفت: ما باید به میزان تفویض امور، میزان نظارت‌ها را نیز افزایش دهیم که این نظارت‌ها به صورت دوره‌ای و حضوری است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در چهارمین همایش علمی کاربردی مدیران و کارشناسان حقوقی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سازمان‌ها، موسسات و مراکز وابسته وزارت بهداشت، دکتر مصطفی قانعی رئیس انستیتو پاستور ایران ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم گفت: چندین اتفاق در کشور به طور همزمان رخ داده است. یکی شیوه مدیریت وزیر بهداشت که با مشارکت مردمی صورت گرفته است و در مرکز پاستور این مشارکت به شکل همکاری کارشناسان و مدیران حقوقی در حوزه دعوی‌هاست. وقتی شرکت ما می‌خواهد محصولی را ارائه دهد مثلا برای واگذاری واکسیناسیون یا بخش تولید دست ما از این که تیمی از ما بخواهد تا مشکلات پیش رو را رفع کند خالی است.

وی ادامه داد: سوالهای بدون پاسخ هر روز ما را به اندازه یک سال عقب می‌برد، در بخش سرمایه گذاری نیز مشکلاتی داریم که چگونه سرمایه مردم را به این بخش جلب کنیم، امیدواریم با راهنمایی وزیر بهداشت در کمترین زمان بتوانیم بسیاری از هدفهای خود را محقق کنیم .
 
مهندس طاهر موهبتی معاون برنامه ریزی،‌هماهنگی و امور حقوقی در خصوص برنامه‌های اجرایی حقوقی در حال انجام گفت: در حوزه معاونت حقوقی و مجلس تغییراتی صورت گرفته و حوزه مجلس تفکیک شده است که این برای ما پیام دارد و ما باید همکاری‌ها و تعامل نزدیکی بین دفاتر حقوقی و بخش سیاستگذاری در دانشگاه‌ها برای تحقق اهداف داشته باشیم . به بحث مستند سازی اموال غیر منقول باید توجه ویژه‌ای شود. در سال گذشته تلاش داشتیم تا زمین یا ملکی بدون سند نداشته باشیم اما هنوز ابهاماتی در این خصوص وجود دارد.
 
وی در خصوص حل اختلافات حوزه‌ها گفت: اختلاف حوزه‌ها نیز طی جلساتی که داشتیم در حال اتمام است در مورد مشکلی که بین هلال احمر و وزارت بهداشت در خصوص بهره‌برداری از ساختمان‌هایی که در اجرای اساس‌نامه هلال احمر وجود داشت و به وزارت آموزش و پرورش واگذار شده است، باید دقت نظر داشته باشیم ما باید به حقوق شهروندی توجه کنیم تا نیازی به ارجاع آنها به دادگاه‌ها نباشد.

در سال گذشته بخشی از تعهدات را بین استانهای مختلف با رعایت حقوق مردم برای سهولت کار آنها تقسیم کردیم، به میزان تفویض امور باید میزان نظارت‌ها را افزایش دهیم که این نظارت‌ها به صورت دوره‌ای و حضوری صورت می‌گیرد. ما قرار است مشکلات را کم کنیم نه اینکه به آن بیافزاییم. 

وی افزود: نکته‌ای دیگر رویکردهای جدیدی که در وزارتخانه باید پیش ببریم است، مسئولان و مدیران حقوقی باید در خدمت دستگاه اجرایی خود باشند پس باید بیشتر از حوزه‌های دیگر به سیاست‌های امروز وزارتخانه توجه کنیم، خوشبختانه ما با کاهش پرونده‌های حقوقی در سال جاری نسبت به سال گذشته رو به رو شدیم. موضوع استاندارد سازی قرار دادها تا حدودی انجام شده است. اما چون رویکردها در حال تغییر است، باید قرار دادهای جدید نیز استاندارد سازی شود. تنقیح اجرا مد نظر است اما نتوانسته‌ایم نتیجه‌ای را که می‌خواهیم، بگیریم حدود 600 تا 700 رای در دیوان عمومی اداری در حوزه سلامت داشتیم. اولین بار است که تنقیح از طریق سامانه صورت گرفته است که این یک اقدام ارزشمند است. امیدواریم بتوانیم با حمایت‌های دکتر هاشمی قدمهایی که مد نظر ایشان است برداریم. 


انتهای پیام/ 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.