سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

شهروندان از خرید تخم‌مرغ بیرون از یخچال خودداری کنند

مدیرکل دامپزشکی استان از آمار‌ 30 هزار کیلویی لاشه‌های ضبطی دام طی یک سال گذشته خبر داد و این آمر را برای استانی که به نوعی قطب دام و طیور است، خوب ندانست و بر لزوم آموزشی ترویجی دامداران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ نقیبی مدیرکل دامپزشکی استان گفت: طی یک سال گذشته تعداد 15 هزار و 190 لاشه در کشتارگاه‌های استان کشتار شده که حدود 30 هزار کیلو از این کشتار ضبط و معدوم شده است. 

وی تعداد لاشه‌های ضبطی مذکور را برای استان خوب ندانست و گفت: حیف است که تولیدکننده‌‌ای با صرف یارانه و هزینه، دامی پرورش دهد که بنا به دلایل مختلف در کشتارگاه ضبط و از چرخه خارج شود. 

به گفته‌ی نقیبی می‌توان در عرصه مسائل ترویجی و آموزش به دامداران بیشتر فعالیت کرد تا دامداران دام سالمتری را تولید کنند. 

وی همچنین به آمار کشتار طیور نیز اشاره کرد و گفت: طی یک سال اخیر 9 میلیون قطعه طیور کشتار شده که از این تعداد 88 هزار قطعه ضبط شد.

وی همچنین از کشف 50 تن تخم‌مرغ کپک زده در یکی از شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: در سردخانه یکی از شهرستان‌های استان میزان 50 تن تخم‌مرغ کپک زده و 21 تن سنگدان تاریخ مصرف گذشته کشف و ضبط شد که دستور قضایی برای معدوم کردن آنها گرفته شده است.

انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.