سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تاکید بر ضرورت تربیت روح در کنار تربیت بدنی

نماینده ولی فققیه در استان آذربایجان شرقی بر ضرورت تربیت روح در کنار تربیت بدنی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ آیت الله مجتهد شبستری در دیدار با جامعه ورزش استان با اشاره به اهمیت ورزش شنا در بین دیگر ورزش ها گفت: ورزش شنا علاوه بر تقویت قوای بدنی در مسئله جهاد نیز حائز اهمیت است به خصوص در دوران دفاع مقدس به عینه این مسئله را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: آموزش ورزش تیراندازی نیز برای همه مسلمانان لازم و ضروری است تا بتوان در مواقع دفاع از خود و جامعه اسلامی به کاربرد.

وی در ادامه به اهمیت رژیم غذایی در زندگی انسانها اشاره کرد و افزود: طبق توصیه پزشکان فعالیت جسمی همراه با رژیم غذایی بسیار مورد اهمیت بوده  وباید به این موضوع توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم  رهبری به گسترش ورزشهای همگانی در کشور اشاره کرد و افزود: به واسطه گسترش شهر نشینی تحرک  انسانها در جامعه بسیار کمتر شده و اجرای برنامه های پیاده روی می تواند در تشویق مردم در این زمینه موثرباشد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: موفقیت های جهانی علی الخصوص موفقیت در برابر کشورهای غیر مسلمان در زمینه ورزشی بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

وی با اشاره به تاکید اسلام به جامعه ورزشی گفت: در کنار تقویت علمی و دینی تقویت جسمی نیز به عنوان یک امتیاز محسوب خواهدشد.

وی هم چنین به جنگ نرم دشمنان  اشاره کرد و افزود: دشمنان اسلام نتوانستند با تحریم های اقتصادی مردم را به زانو درآورده لذا  این بار با پیش کشیدن مسئله  جنگ نرم در صدد هستند تا جوانان را در معرض تهاجم فرهنگی قرار دهند.

آیت الله مجتهد شبستری اظهار داشت: آرزوی دیرینه ماست شاهد پیشرفت حضور جوانان  در برنامه های ورزشی باشیم لذا  مسولان استانی باید طوری زمان بندی کنند تا اوقات شرعی نماز با وقت ورزش یکی نبوده  و ورزشکاران بتوانند در وقت نماز نیز حضورداشته باشند.

همچنین در این مراسم کارت عضویت خدمات پزشکی و ورزشی از طرف اداره کل ورزش و جوانان به آیت الله مجتهد شبستری اهدا شد.
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.