سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج،

توسعه و اقتدار کنونی همه جانبه کشور مرهون توسعه علم و دانش است

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه علم و دانش در کهگیلویه و بویراحمد باید بر اساس مزیت های نسبی استان باشد زیرا در این صورت موثرتر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، غلامرضا تاجگردون  در نخستین همایش هم اندیشی علمی و پژوهشی با عنوان 'اندیشکده' در یاسوج افزود: هزینه کردن و سرمایه گذاری در عرصه علمی بازدهی چشمگیری دارد و درآمدزا و اشتغالزا است.

تاجگردون اظهار کرد: بخش عمده ای از مشکلات کهگیلویه و بویراحمد در زمینه های مختلف را می توان با توسعه علم و دانش برطرف کرد.

وی عنوان کرد: هر سه نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی آماده حمایت از نخبگان علمی این استان و کمک به توسعه علم و دانش در استان هستند.

تاجگردون ابراز داشت: مهمترین مرکز برای تجاری سازی علم و توسعه دانش پارک علم و فناوری است که در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: علم و دانش به روند توسعه و پیشرفت روزافزون کهگیلویه و بویراحمد کمک بسزایی می کند.

تاجگردون گفت: علم و دانش باید به عنوان یک موتور محرک در پایه های اجرایی و اقتصادی کشور و کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد.

وی بیان کرد: منابع مالی برای برون رفت از بحران های توسعه ای کافی نیست و به تنهایی موجب توسعه نمی شود.

تاجگردون اظهار کرد: تمام دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه دانش و تبدیل علم به فناوری و تکنولوژی تلاش کنند.

تاجگردون با انتقاد از شرکت نکردن مسوولان دانشگاهی دراین همایش علمی افزود: در این دو سال یکهزار و 600 میلیارد تومان برای پارک های علم و فناوری و تقویت شرکت های دانش بنیان پول بلاعوض و تسهیلات کم بهره اختصاص یاقت، اما یک ریال از آن در استان خودم که می گویند نماینده اش این است و آن است، خرج نشده و این تأسف آور است.

وی گفت: این که الان مسئولان ما نیستند نتیجه اش این می شود که اکنون در این استان دانش و پارک علم و فناوری نداریم و با وجود رشد ۲۵۰ درصدی اعتبارات ولی عملا شاهد توسعه محسوسی نیستیم.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش تشکیل آن را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: اینگونه نشست ها باید در استان تداوم یابد زیرا موثر است.

غلام محمد زارعی افزود: ضعف تحقیقات علمی و فعالیت های پژوهشی در کهگیلویه و بویراحمد مشهود است که باید رفع شود.

وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد از نظر طراز علمی رتبه بالایی در کشور دارد که ظرفیت مهمی است و می تواند روند توسعه این استان را شتاب بخشد.

زارعی اظهار کرد: نخبگان علمی کهگیلویه و بویراحمد در راستای رفع نیازهای علمی این استان تلاش کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی عنوان کرد: نتایج تحقیقات علمی و فعالیت های پژوهشی در کهگیلویه و بویراحمد باید کاربردی شود و در خدمت کمک به توسعه و پیشرفت این استان باشد.

زارعی ابراز داشت: بیکاری یک موضوع جدی در کهگیلویه و بویراحمد است و با ابتکار و خلاقیت می توان ظرفیت های جدید برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در این استان فراهم کرد.

وی افزود: نخبگان علمی کهگیلویه و بویراحمد این توانایی را دارند که علاوه بر تامین نیازهای علمی این استان در سایر استان های کشور نیز خدمت کنند.

زارعی گفت: ارتقای شاخص های توسعه ای کهگیلویه و بویراحمد در تمام نقاط این استان مشهود و ملموس است و این امر مهم مرهون توجه به مقوله علم و دانش در استان است.

وی بیان کرد: حمایت از فعالیت های دانش بنیان و تبدیل علم به فناوری و تکنولوژی جزو اولویت ها و رویکردهای مهم دولت یازدهم در استان های مختلف کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد است که فرصت ارزنده ای بوده و باید مورد استفاده بهینه قرار گیرد.

زارعی اظهار کرد: مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد از اقدامات و فعالیت های پژوهشی در این استان برای کمک به توسعه و پیشرفت استان حمایت همع جانبه می کنند.

در این همایش جمعی از مسوولان اجرایی، نخبگان علمی، استادان و دانشجویان دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند.

مهمترین مسایل و مشکلات مطرح شده در این نشست شامل حمایت محدود مسوولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از محققان و نخبگان علمی استان، نبود ارتباط لازم بین صنعت و دانشگاه، فراهم نبودن شرایط و امکانات مورد نیاز برای انجام امور پژوهشی و کارآمد و هدفمند نبودن تحقیقات علمی بود. 

انتهای پیام/ح
برچسب ها: توسعه ، اقتدار ، علم دانش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.