سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخشی از سازه تالار اصلی تئاتر شهر فروریخت/ پاسخ مرادخانی درباره حادثه امروز + عکس

بخشی از سازه فلزی پیشانی صحنه تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به دلیل فرسودگی بکسل های مهار کننده این سازه فرو ریخت.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، بخشی از سازه فلزی بالای صحنه  ( پیشانی ) تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به دلیل فرسودگی بکسل های مهار کننده  و تغییر اندازه دهنه تالار برای  نصب دکور نمایش « ترور» روز شنبه  25 مهر ماه فرو ریخت. این در حالی است که هنگام نصب دکور این اثر نمایشی که منجر به این حادثه شد سید بهزاد خلخالی مدیر واحد صحنه دچار آسیب دیدگی شد که بلافاصله راهی بیمارستان و تحت مراقبت های درمانی قرار گرفت، البته طبق اطلاعات رسیده از بیمارستان حال عمومی وی مساعد است.
 
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل هنرهای نمایشی ، مدیر دفتر طرح های عمرانی وزارت ارشاد و تعدادی دیگر از کارشناسان دقایقی بعد از وقوع این حادثه در محل حضور پیدا کردند و از نزدیک در جریان جزییات این حادثه غیر مترقبه قرار گرفتند.

علی مرادخانی معاون هنری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با این اتفاق گفت: در این سالن گروه نمایشی در حال تمرین بودند که طبق نظر تیم کارگردانی قرار بود 80 سانتی متر ارتفاع کنسول نور را بالا ببرند که تماشاگران حاضر در طبقه بالا دید کافی داشته باشند.

وی ادامه داد: در ظاهر کنسول نور بالا رفته بود اما معلوم نیست به چه دلیل به سقف فشار آمده و باعث ریزش آن شده است. در واقع هیچ چیزی مشخص نیست و فردا مورد بررسی قرار می گیرد. به هر حال خوشحالیم که اتفاقی برای کسی رخ نداده است.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: فعلا آنجا را مرتب کردیم و فردا سه نفر هیات به لحاظ فنی این اتفاق را بررسی می کنند و براساس تصمیم آنها ما بررسی می کنیم که سالن را تعطیل کنیم یا نه؟ تا به لحاظ فنی همه چیز روشن نشود تا آن موقع نمی توانیم تصمیمی بگیریم. چنانچه بحث فرسودگی باشد کاری خواهیم کرد اما گر موضوع فشارهای کنسول نور باشد تصمیم دیگری می گیریم. 






انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.