سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وکیلی:بازیکن‌سازی حلقه گم شده لیگ ایران است

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران گفت: لیگ ایران یک حلقه گم‌شده دارد و آن عدم توجه به بازیکن‌سازی است.

محمد وکیلی در گفتگو باخبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره قطعی شدن عدم حضور تیم جوانان در  این فصل از لیگ برتر والیبال گفت: به نظر می رسد نماینده‌های شهر زاهدان بسیار در تلاش بودند که حتما امسال در لیگ تیم داشته باشند. آن‌ها موفق شدند و  ما هم کاری از دستمان برنمی‌آمد. 

وی ضمن ابراز تاسف از این که شرایط لازم برای کنار هم ماندن نفرات تیم جوانان مهیا نشد، اظهار داشت: کاری از ما ساخته نیست اما افسوس زحماتی را می‌خوریم که در این مدت کشیدیم آن هم در تیمی که موفق‌ترین تیم والیبال در سال 94 شده بود.  

 سرمربی تیم والیبال جوانان یادآور شد: این اتفاق بر زحمات و برنامه ریزی خود فدراسیون هم که طبق ادعای خودش این تیم را برای المپیک 2020 آماده می‌کرد خلل ایجاد کرد.  از سال گذشته روی این تیم برنامه ریزی زیادی کرده بودند که  حالا با این روند سرعت این حرکت رو به رشد کند خواهد شد.

وکیلی اضافه کرد: امیدواریم بازیکنان در زمان باقی مانده جذب تیم های لیگ برتری شوند و در تیم‌هایی که حضور دارند فرصت کافی برای بازی کردن را پیدا کنند. هرچند تجربه نشان داده است که بازیکنان با شرایط سنی بازیکنان من اکثرا  کنار زمین هستند و  بازی را تماشا می کنند و فرصت بازی به آن ها داده نمی شود. با این حال امیدوارم حداقل به تیم هایی بروند تا به واسطه تجربه و تمرین در آن تیم پیشرفت کنند. با تمام وجودم امیدوارم این روند روبه رشد تیم نوجوانان متوقف نشود.

سرمربی تیم والیبال جوان ایران درباره شرایط روحی شاگردانش بعد از شنیدن این خبر گفت: تعداد زیادی از بازیکنانم بعد از قطعی شدن عدم حضورمان در لیگ گریه کردند. آن‌ها امیدوار بودند که این جمع از هم جدا نشود. این حساسیت بالا طبیعت سن و سال بازیکنان تیم جوانان است. مدال هایی که در این دو سال گرفته بودند اتفاقات و خاطرات خوبی برایشان رقم زده بوکه با این اتفاق شاید رهاورد تلخی برایشان داشت. من برای این 15 بازیکنی که حالا تیم ندارند و روبه روی چشم من قدم می‌زنند حرفی ندارم. واقعا سخت است که به آن‌ها بگویم بعد یک ماه و نیم به خانه برگردید!

وکیلی با ابراز تاسف از این که نحوه بازیکن سازی در لیگ مناسب نیست، گفت: بازیکن سازی حلقه گم شده لیگ والیبال است. متاسفانه در لیگ والیبال ایران شرایطی فراهم شده که هر کسی که بازیکن باشد در هر سن و سالی سر سفره این لیگ می‌نشیند و کمتر پیش می‌آید بازیکنان 17 و 18 ساله که آینده والیبال را رقم می‌زنند جایی در تیم‌ها و مسابقات داشته باشند. این اتفاق تنها سال پیش افتاد و متاسفانه ادامه پیدا نکرد. امیدوارم دو سال آینده و در مسابقات آسیایی افسوس این روزها را نخوریم که چرا بازیکنان نوجوان و جوانمان را رها کردیم.

وکیلی افزود: بهتر است یک تغییر اساسی  در نگاه  نسبت به جوانان ایجاد شود. مسئولان والیبال  اگر به دنبال مبارزه با بازیکن سالاری هستند،  اگر دوست ندارند به داشتن تنها 14 بازیکن اعتراض کنند، باید چرخه بازیکن پروری را جدی بگیرند و از یک جایی بازیکن سازی را آغاز کنیم. 

سرمربی تیم والیبال جوانان گفت: متاسفانه ما محیط و فضای کافی به بازیکنان جوان نمی‌دهیم و انتظار ظهور پدیده و پیدا شدن بازیکنان جایگزین برای تیم بزرگسالانمان را هم داریم! از بازیکنی که یک فصل تمام روی نیمکت ذخیره می‌نشیند نباید انتظار داشت افتخار آفرینی آنچنانی کنند یا روزی جای ستاره‌ها را بگیرد.

وکیلی خاطرنشان کرد: یک بازیکن 37 ساله خارجی در لیگ ما پول می‌گیرد آن وقت در چنین شرایطی جایی برای بازیکنان جوان و نوجوان نیست تا بستر لازم را برای  بروز استعداد و توانایی خود داشته باشند. کسی توقع پول آنچنانی نداشت و  منفعت حضور ما در نهایت نصیب تیم ملی می‌شد.ما باید مطرح بودنمان در آسیا  را با سرمایه گذاری و توجه به تیم های پایه آغاز کنیم.

وی خاطر نشان کرد: همیشه اینگونه نخواهد بود که تیم نوجوانان یا جوانان ایران قهرمان آسیا شود و به مسابقات جهانی راه پیدا کند. اتفاقهای خوبی که که امسال برای تیم نوجوانان رخ داد حاصل برنامه ریزی قبلی فدراسیون و حمایت‌هایی بود که از تیم نوجوانان شد. اما توقف فعلی این روند سبب می شود تاوان این اتفاق را بدهیم.

سرمربی فصل قبل تیم ارتعاشات صنعتی ضمن بیان این مطلب که باشگاه ارتعاشات مقصر اصلی این اتفاقات است، گفت: بازیکنان به دنبال این هستند که بدهی خود را از ارتعاشات بگیرند. بعد از 7 ماه هنوز مبالغ قرارداد بازیکنان را ندادند. ظلم دیگری که ارتعاشات صنعتی در حق تیم جوانان کرد این بود که خیلی دیر اعلام کردند که قصد ادامه حمایت از تیم ما را ندارد و فرصت لازم برای پیدا کردن اسپانسر جدید را از ما گرفت.

وکیلی درباره کسب مدال برنز جهانی توسط نوجوانان ، اظهار کرد: من فکر می‌کنم این مدال جهانی نه تنها دیده نشد بلکه خیلی برای همه  نامفهوم بود. بازیکنان ما فکر می‌کردند پس از درخشش در آسیا و جهان پاداش می‌گیرند یا لااقل مورد توجه قرار خواهند گرفت. اما هیچ چیز به آن ها داده نشد و تیمشان را هم از آن‌ها گرفتند. با این وضعیت دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.