سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای بسته ارائه خدمات غربالگری ناباروری رایگان در کشور

رئیس اداره باروری سالم وزارت بهداشت از تهیه پیش‌نویس بسته ارائه خدمات غربالگری ناباروری خبر داد و گفت: این بسته تا پایان سال در سراسر کشور و به صورت رایگان اجرایی می‌شود.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد اسلامی  اظهار داشت: بسیاری از زوجین قصد فرزنددار شدن در سال‌های ابتدایی ازدواج را نداشته و زمانی که اقدام به برای باروری کرده، متوجه می‌شوند که دچار ناباروری هستند.

وی افزود: وزارت بهداشت جهت کاهش ناباروری در کشور پیش‌نویس بسته ارائه خدمات غربالگری ناباروری را تهیه کرده و در آینده نزدیک این پیش‌نویس نهایی شده و تا پایان سال اجرایی می‌شود.

رئیس اداره باروری سالم وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اجرای بسته ارائه خدمات غربالگری ناباروری ابتدا به صورت آزمایشی اجرایی می‌شود،‌ بیان داشت: این خدمات به صورت رایگان و در سراسر کشور ارائه می‌شود.

اسلامی در رابطه با جزئیات بسته ارائه خدمات غربالگری ناباروری عنوان داشت: کسانی که می‌خواهند تا 2 سال بارداری خود را به تأخیر بیندازند یا اینکه 2 سال از تصمیم و اقدام آنها برای بارداری گذشته از مشاوره رایگان بهره‌مند شده و در صورت نیاز برای انجام آزمایش و یا بررسی‌های بیشتر به سطوح بالاتر همچون معرفی به پزشکان مربوطه معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه بحث پیشگیری از ناباروری در سیاست‌های کلی جمعیت قرار دارد،‌ گفت: اصلی‌ترین راهکار جهت پیشگیری از ناباروری افزایش اطلاعات مردم است و در صورتی‌که افراد به صورتی زندگی کنند که شیوه زندگی و تغذیه آنها صحیح باشد ناباروری در آنها کاهش یافته و جمعیت با رشد همراه می‌شود.

رئیس اداره باروری سالم وزارت بهداشت از ارائه کتابچه‌هایی با موضوع پیشگیری از ناباروری در کلاس‌های ازدواج و پایگاه‌های بهداشتی خبر داد و گفت: این کتابچه‌ها با هدف افزایش سطح آگاهی افراد توزیع می‌شود تا در 5 سال آینده بخش عظیمی از جامعه آگاهی یابند که چه عواملی در ناباروری مؤثر است و در جهت رفع آن اقدام کنند.

منبع : فارس

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.